کلینیک سلا‌مت

رهایی از موخوره

موخوره نشانه آسیب و صدمه فیزیکی به ساقه‌ موها می‌باشد. به دنبال آسیب ساقه مو یک شکاف طولی باعث دو شاخه شدن ساقه مو می‌شود و نازک شدن دو قسمت از هم جدا شده ساقه مو باعث شکنندگی مو و به هم گره خوردن موها می‌شود. نهایتا موهای آسیب‌خورده منظره به اصطلاح وزکرده پیدا می‌کند و به علت نازک شدن نوک موها رنگ آنها روشن‌تر می‌شود.
کد خبر: ۲۷۸۲۱۳

علت ایجاد موخوره عوامل آسیب‌رسان فیزیکی می‌باشد. رنگ مو، سشوار کشیدن، شانه کردن موهای خیس، بیگودی پیچیدن، فر دادن، گلت کردن و اتوی مو میتوانند باعث موخوره شوند.

تنها راه رهایی از موخوره چیدن موها از بالای نقطه موخوره است. راهی برای چسباندن دائمی موها به هم وجود ندارد. فرآورده‌هایی مثل نرم‌کننده‌ها ممکن است موقتا آنها را به هم بچسبانند، اما انتهای موها مجددا چند ساعت یا چند روز بعد بخصوص پس از اولین شامپو جدا و شاخه شاخه می‌شوند. موی بلند برای تشکیل موخوره مستعدتر از موی کوتاه است زیرا موی بلند در طول زمان بیشتر از موی کوتاه دستکاری می‌شود. لذا یکی از راه‌های پایین‌ آوردن شدت موخوره کوتاه نگهداشتن آنهاست.

استفاده از نرم‌کننده مو، شامپوهای ملایم و پرهیز از عوامل آسیب رسان ذکر شده می‌تواند تدریجا طی یک تا دو سال موخوره را تحت کنترل درآورد.

دکتر سیدمسعود داوودی
متخصص پوست، مو زیبایی دانشیار دانشگاه علوم پزشکی بقیه`‌الله

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها