هزاران زن ‌نپالی در اعتراض به پیشنهاد «تحقیرآمیز» دولت این کشور برای تشویق مردان به ازدواج با زنان بیوه در خیابان‌های کاتماندو ‌ پایتخت این کشور ‌تظاهرات کردند.
کد خبر: ۲۷۴۴۵۰

به گزارش ایندیپندنت دولت نپال تشخیص داده است ضروری است مردان را تشویق کند با دریافت 50 هزار روپیه (حدد 650 هزار تومان) با زنان بیوه ازدواج کنند. جنگ داخلی نپال 10 سال طول کشید و با حدود 13 هزار کشته ، زنان بسیاری را بیوه کرد. این‌گونه زنان در کشور محافظه‌کار نپال از حقوقی اجتماعی محروم بوده و در معرض تبعیض‌های شدید قرار دارند. در چنین شرایطی دولت اعلام کرد با این پیشنهاد می‌خواهد مردان مجرد را تشویق کند با ازدواج با زنان بیوه، امکان بازگرداندن آنان را به زندگی عادی فراهم سازند ، اما زنان و بسیاری از مخالفان، این پیشنهاد را تحقیرآمیز و مخالف حقوق زنان توصیف کرده‌اند و میگویند این کار راه را برای سوءاستفاده از زنان به وسیله قاچاقچیان انسان هموارتر می‌کند. آنان هشدار می‌دهند در نپال زنان را به قیمت 5000 روپیه قاچاق می‌کنند. لیلی تاپا، بنیانگذار یک گروه طرفدار حقوق زنان و از ترتیب‌دهندگان اعتراضات زنان اظهار کرد:‌ این پیشنهاد برای زنان به کلی تحقیرآمیز است و ما نمی‌خواهیم. وی افزود: این پیشنهاد مخالف حقوق بشر زنان است.

تاپا گفت: زنان بیوه در نپال بویژه در مناطق روستایی با تبعیض‌های فراوان مواجه هستند و مثلا حق ندارند لباس‌های رنگی بپوشند یا در مراسم مهم شرکت کنند چون آنان را عامل بدشانسی به حساب می‌آورند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها