کوتاه از جهان

آلبرایت در ناتو

جام‌جم آنلاین: مادلین آلبرایت، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا توسط آندرس فاگ‌راسموسن، دبیرکل جدید ناتو به عنوان رئیس گروه کارشناسان این سازمان انتخاب شد. به گزارش شینهوا، آلبرایت قرار است به عنوان رئیس‌ گروه کارشنایان بر امور استراتژیک ناتو و راهبرد این سازمان ناتو نظارت داشته باشد.او با این انتصاب جانشین یروئن وندروین می‌شود که پیش‌تر مدیر اجرائی شرکت فرانسوی نفتی شل و رئیس گروه کارشناسان ناتو بود.
کد خبر: ۲۷۱۰۲۸

سفر حریری به فرانسه

جام‌جم آنلاین: سعد الحریری، نخست‌وزیر جدید لبنان روز گذشته برای دیداری غیررسمی و کوتاه از فرانسه، راهی پاریس، پایتخت این کشور شد.

به گزارش پایگاه خبری النشره لبنان، تحلیلگران مسائل خاورمیانه سفر حریری به فرانسه را بی‌ارتباط با رایزنی وی با مقامات فرانسوی درباره تشکیل کابینه جدید نمی‌دانند.حریری پس از یک ماه مذاکره با گروه‌های مختلف لبنانی هفته گذشته موفق شد برای تشکیل دولت وحدت ملی با تمام جریان‌ها به توافق اولیه برسد.

طرح خاورمیانه‌ای جدید اوباما

جام‌جم آنلاین: باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد جزئیات طرح صلح خاورمیانه‌ای خود را این ماه ( اوت ) و پس از رایزنی با حسنی مبارک، رئیس‌جمهور مصر اعلام کند.

به گزارش مجله آمریکائی فارین‌پالیسی، سرلشکر جیمز جونز، مشاور امنیت ملی اوباما این خبر را به یک وزیر دفاع اروپائی داده است.

مبارک قرار است 17 این ماه (26 مرداد) به واشنگتن، پایتخت آمریکا سفر کرده و با مقامات ارشد آمریکا از جمله اوباما دیدار و گفتگو کند.

تعامل با پ.ک.ک، هرگز

جام‌جم آنلاین: رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه طی سخنانی هر گونه رابطه سیاسی با حزب جدائی‌طلب کارگران کردستان این کشور(پ‌ک‌ک) را رد کرد.

به گزارش روزنامه ترکیش دیلی، اردوغان با اعلام این خبر گفت: حل مشکل کردها مستلزم توافق تمام سازمان‌های دولتی است.

در عین حال وی گفتگوی دولت با حزب جامعه دموکراتیک ترکیه را ممکن دانست و افزود: ما خواستار برطرف شدن معضل کردها برای همیشه هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها