علی‌اکبر کریمی شهردار اراک گفت: خانه مرحوم محسنی در خیابان محسنی اراک با 5 هزار متر مربع وسعت پس از تملک از سوی شهرداری به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز جذب گردشگر در شهر اراک تجهیز می‌شود.
کد خبر: ۲۷۰۶۶۳

شهردار اراک امروز در گفتگو با فارس افزود: این خانه با معماری سنتی قدمتی معادل بازار تاریخی اراک دارد و یکی از بناهای منحصربه‌فرد اراک است که با تعامل برقرار شده با ورثه، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سازمان آموزش و پرورش استان زمینه برای تملک کامل آن از سوی شهرداری فراهم شده است.

وی اضافه کرد: مرحوم محسنی دارای 28 ورثه است که همه این ورثه در سال‌های گذشته با مراجعه به دستگاه‌های مختلف از مسئولان خواسته بودند نسبت به تملک این خانه و تبدیل کردن آن به محلی فرهنگی برای استفاده عموم مردم به نام بنیاد محسنی اقدام کنند که متاسفانه به دلیل بی‌توجهی مسئولان وقت این فرصت از دست رفته بود.

‌شهردار اراک با اشاره به اینکه بخش‌هایی از این خانه ویران و تنها دو نفر در بخش دیگری از آن سکونت دارند، بیان داشت: با توجه به وجود ظرفیت‌های بالا در این مجموعه، آموزش و پرورش سه دانگ از این خانه را با اجازه ورثه برای فعالیت‌های آموزشی و ایجاد کلاس درس تملک کرده است و شهرداری به دنبال آن است که ابتدا سه دانگ دیگر این زمین را تملک و در نهایت با توافق با آموزش و پرورش تمام آن را تملک کرده و با بازسازی آن با مشارکت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زمینه را برای استفاده از آن به عنوان مرکزی علمی و فرهنگی در شهر فراهم کند.

کریمی با بیان اینکه ورثه مرحوم محسنی از طرح شهرداری برای تبدیل این ملک به مرکزی فرهنگی استقبال کرده‌اند، گفت: نماینده خانواده محسنی در اراک اعلام کرده است که کار تجهیز این مرکز توسط خانواده محسنی به انجام خواهد رسید و مسئولان باید برای حفظ و نگهداری از آن اقدام کنند که در این راستا شهرداری آمادگی خود را اعلام کرده است.

شهردار اراک با اشاره به برگزاری جلسه‌ای بین شهرداری با آموزش و پرورش و میراث فرهنگی اظهار داشت: در این جلسه تعهداتی از سوی شهرداری به این سازمان‌ها ارائه و مقرر شد آموزش و پرورش با تخلیه فضای آموزشی ایجاد شده در این مرکز و میراث فرهنگی با استفاده از اعتبارات خود برای بازسازی، مرمت و تجهیز این خانه اقدامات لازم را صورت دهد تا بزرگترین مرکز گردشگری شهر اراک برای بازدید عموم آماده شود.

به گفته کریمی ، استقرار شهرداری بافت تاریخی بازار اراک در این خانه از برنامه‌هایی است که پس از تملک آن از سوی شهرداری به انجام خواهد رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها