بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی

آفریقایی‏ها باید واکسن مننژیت تزریق کنند

در حالیکه تعویق برگزاری دومین دوره بازی‎های همبستگی کشورهای اسلامی در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته است مدیران این وزارتخانه اعلام کرده‎اند در صورت برگزاری بازی‎ها در تاریخ مقرر ورزشکاران سه کشور آفریقایی باید گواهی تزریق واکسن مننژیت به همراه داشته باشند.
کد خبر: ۲۷۰۵۴۴

به گزارش مهر ، حسن میرزاآقابیک ، دبیر کمیته اجرایی دومین دوره بازی‎های همبستگی کشورهای اسلامی گفت: برگزاری با تاخیر این بازی‌ها در زمانی غیر از موعد مقرر (24 مهرماه تا 8 آبان‎ماه) پیشنهادی است که علاوه بر وزیر بهداشت از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی هم مطرح شده است اما ستاد برگزار کننده رقابت‎ها زمانی نسبت به اعلام لغو بازی‎ها در زمان مقرر اقدام می‎کند که دستور کتبی از سوی وزارت بهداشت گرفته باشد.

وی افزود: جلسه کارگروه وزارت بهداشت و فدراسیون پزشکی به منظور بررسی همه جانبه و دقیق این مسئله طی امروز و فردا برگزار می‌شود. ستاد برگزارکننده مسابقات در هر شرایطی از تصمیم حاصله از این نشست پیروی می‎کند.

میرزاآقابیک با تاکید بر اینکه تضمین سلامت ورزشکاران ایرانی و خارجی شرکت‎کننده در بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی بر عهده وزارت بهداشت است ، تصریح کرد: ستاد بازی‏ها مسئولیتی در این مورد ندارد و فدراسیون پزشکی هم تنها در جریان بازی‎ها مسئول رسیدگی به امور مربوط به آسیب‎دیدگی‎ها و دوپینگ ورزشکاران است. وزارت بهداشت ضامن سلامتی همه شرکت کنندگان است و به همین دلیل از وزارت بهداشت برای انجام مسابقات در زمان مقرر استعلام گرفته‎ایم.

دبیر کمیته اجرایی دومین دوره بازی‎های همبستگی کشورهای اسلامی افزود: در همین راستا فهرست کامل کشورهای شرکت‎کننده در این رقابت‎ها را در اختیار وزارت بهداشت قرار دادیم تا توصیه‎های پزشکی مدیران این وزارتخانه را برای برگزاری سالم رقابت‎ها در دستور کار دهیم. بر اساس دستور وزارت بهداشت ورزشکاران سه کشور سودان، سومالی و جیبوتی و حتی همراهان آنها باید گواهی تزریق واکسن مننژیت به همراه داشته باشند.

برگزاری نشست سرپرستان ISSF در موعد مقرر

وی با اشاره به اینکه برگزاری نشست سرپرستان ISSF در هر شرایطی به قوت خود باقی می ماند، اظهارداشت: حتی اگر این رقابت‎ها لغو شد، نشست سرپرستان کاروان ورزشی اعزامی به ایران در زمان تعیین شده (20 تا 28 مردادماه) برگزار خواهد شد تا هم به آنها و هم منتقدان داخلی ثابت کنیم که کارها طبق برنامه پیش رفته و همه چیز برای برگزاری بازی‎ها مهیاست حتی نمایندگان رسانه‎ها هم می‎توانند برای اطمینان بیشتر همراه با سرپرستان از شهرهای میزبان بازدید کنند.

میرزاآقابیک گفت: در صورتی که برگزاری با تاخیر مسابقات قطعی شود در نشست هفته آینده تاریخ پیشنهادی خود را برای مسابقات اعلام می کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها