چهره روز

کدام تغییر

علی محزون: «اگر تا آخر عمر هم محروم می‌ماندم، روشم را تغییر نمی‌دادم» این جمله خداداد عزیزی را بگذارید کنار این گفته علی کفاشیان: «خداداد را به دلیل تغییر رفتارش بخشیدیم.» البته این تناقض‌ها در گفتار رئیس فدراسیون فوتبال اتفاق عجیبی نیست، اما تصمیم کمیته انضباطی فوتبال مبنی بر بخشیدن 6 ماه محرومیت خداداد عزیزی اتفاق عجیبی است. این تناقض‌های گفتاری در مورد بخشیده شدن مدت محرومیت خداداد به همین جا ختم نشد. علی کفاشیان وقتی در برابر خبرنگاران با این پرسش روبه‌رو شد که چگونه رای به بخشش مدت محرومیت عزیزی داده‌اند، به قطع گفت: خداداد درخواست عفو کرده است، اما خداداد که به صراحت سخنش معروف است، همان روز اعلام کرد: «به هیچ عنوان درخواست عفو به کسی نداده‌ام و بنا بر اعلام رئیس کمیته انضباطی هرکس نیمی از مدت محرومیت خود را سپری کند، می‌توان برای بخشش وی اقدام کرد.»
کد خبر: ۲۶۷۹۱۴

در این میان، سیاست‌های ضد و نقیض فدراسیون فوتبال جالب توجه است. علی کریمی سال گذشته به دلیل انتقاد از فدراسیون فوتبال از فوتبال ایران کنار ماند، اما عزیزی ماه گذشته بارها و بارها به افشین قطبی که انتخاب فدراسیون فوتبال است، حمله کرده با این حال از سوی همین نهاد و مجموعه مدیریتی‌اش، مورد عفو قرار می‌گیرد. سرآمد نسل جدید فوتبال ایران در دهه گذشته به 3 نام بزرگ منتهی می‌شد. خداداد عزیزی، کریم باقری و علی دایی، اما از این بین هر چه کریم باقری کم حرف بود؛ غزال تیزپای فوتبال ایران تاوان حرف‌های بی‌ربط و باربطش را می‌پردازد تا جایی که حرف‌های این بازیکن در دوران بازی‌اش به برخورد فیزیکی در دوران مربیگری‌اش تبدیل شد!

اختلاف با بلاژویچ، سرمربی تیم ملی در مقدماتی جام جهانی در سال 81، حرکت توهین‌آمیز به تماشاگران ابومسلم در فصل 84 - 83، درگیری با مصطفی دنیزلی سرمربی پاس در سال 84، اختلاف با برانکو ایوانکویچ در مقدماتی جام جهانی در سال 85، اختلاف با اکبر میثاقیان در فصل 85 - 84، درگیری فیزیکی با ناصر شفق در فصل 86 - 85 و... اینها تنها قسمتی از آماری است که نشان می‌دهد «عزیزی» در حاشیه‌های فوتبال کارنامه‌ بلند و بالایی دارد، هرچند نمی‌توان منکر تاثیر افتخارات او در فوتبال ایران و خصوصا صعود تیم ملی فوتبال به جام‌جهانی 98 فرانسه شد، اما براستی خداداد چگونه می‌تواند الگوی مناسبی برای نسل آینده باشد؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها