ویکتور هوگو در رمان بینوایان، حسابی و مفصل با روایت زندگی ژان والژان در حقیقت دارد تاریخ قرن نوزدهم فرانسه را مرور می‌کند. از زندگی مردم می‌گوید، از تاثیر جنگ‌های پیشین و نقش ناپلئون بناپارت که خیلی از درگذشتش نمی‌گذرد، از مبارزات دانشجویان پاریس که آزادیخواهی را در این کشور پایه‌ریزی کرد، از فقر مردم و زندان باستیل و از وضعیت پلیس و جغرافیای شهر مهمی چون پاریس... .
کد خبر: ۲۶۶۴۴۵

نویسنده و تهیه‌کننده مجموعه بینوایان می‌خواهد در قسمت دوم از بازی بینوایان به سراغ «کمدی الهی» دانته برود. در این کتاب بزرگ تاریخ که به دو بخش بهشت و دوزخ تقسیم می‌شود، شما می‌توانید با بهشت و دوزخ به آن معنی که دانته در نظر دارد آشنا شوید و ببینید که حالا در این دنیا ژان والژان و پلیس سرسختی که همیشه در تعقیبش بود یعنی «ژاور» چگونه زندگی می‌کنند.

از بازی‌های بعدی این مجموعه «ژولیوس سزار» است که سال آینده به بازار می‌آید. این نمایشنامه مشهور شکسپیر از آن جهت انتخاب شده که یک بازی کاملا ماجراجویانه از دل آن بیرون می‌آید. هرچند این شرکت در نظر دارد تا ظرف 12 سال آینده همه داستان‌های شکسپیر را در قالب بازی ارائه کند، اما در این نخستین نمونه از بازی‌های شکسپیری به سراغ یک ماجرای کاملا ملودرام، مذهبی و اخلاقی رفته است. در این بازی که از نوع تاریخی خواهد بود، سزار به عنوان یکی از چهره‌های مهم تاریخ بشر حضور دارد و به عنوان یک عنصر بسیار قدرتمند ماجراهای مختلفی را دنبال می‌کند.

در جولای سال بعد نیز «جزیره گنج» وارد بازار خواهد شد. البته داستان‌های پریان هم در مجموعه تولیدات این شرکت جای دارد و برای بچه‌های کوچک طراحی شده است.

«سفر به اعماق زمین»، اثر فراموش نشدنی ژول ورن هم یکی دیگر از بازی‌های این مجموعه را تشکیل خواهد داد. دنیای زیرزمین هم حتما همان طور که در داستان کلاسیک آن تصویر شده جذابیت‌های زیادی برای ایجاد یک بازی دارد و بازیگر می‌تواند در میان تونل‌های پیچ پیچ و دنیای شگفت‌انگیز آن پایین با ماجراهای باور نکردنی جدیدی روبه رو شود. تمام کردن این بازی 5 ماه زمان می‌برد.

«1001 شب» هم یکی دیگر از بازی‌های این مجموعه را تشکیل می‌دهد که هرچند اعلام نشده که چه زمان به بازار می‌آید، اما در میان پروژه‌هایی جا دارد که این شرکت دارد روی آنها کار می‌کند. البته از همین حالا هشدار داده شده که اگر برخی از داستان‌ها برایتان آشنا بود خیلی تعجب نکنید چون فیلم‌های سینمایی و داستان‌های متعددی بر مبنای داستان‌های هزار و یک شب ساخته شده است.

«بلندی‌های بادگیر» اثر امیلی برونته، «دور دنیا در 80 روز» اثر ژول ورن، «هنری پنجم» شکسپیر، «جنگ و صلح» تولستوی، «غرور و تعصب»، «کنت مونت کریستو» و تئوری نسبیت اینشتین از دیگر کتاب‌های کلاسیک و در عین حال همیشه محبوبی است که این شرکت قرار است بازی‌هایش را بر مبنای آنها بسازد. البته داستان‌های علمی - تخیلی هم جایگاه خودشان را دارند و «عصر ماشین»، «نخستین بشر روی ماه» که موضوع 4 کتاب کمیک استریپ بوده و «جهان هیولا» از دیگر کتاب‌هایی هستند که توسط این شرکت به بازی تبدیل خواهد شد.

از این به بعد می‌توانید به جای کشتن آدم‌ها با آنها زندگی کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها