در ارتفاعات علم کوه رخ‌داد

مرگ کوهنورد 61ساله

یک کوهنورد 61 ساله تهرانی به نام میکائیل هاشمی پس از سقوط از ارتفاع چهار هزار و 300 متری علم کوه فوت کرد. این اتفاق که غروب یکشنبه رخ داد، کوهنورد پس از سقوط چهار هزار و 300 متری سیاه سنگها در ارتفاع چهار هزار متری در لای صخره های مسیر متوقف شد.
کد خبر: ۲۶۵۴۹۷

به گزارش مهر ، علی فرضی، سرپرست قرارگاه کوهنوردی روبارک و راهنمای کوهنوردان با تایید این خبر گفت: گروه چهار نفره کوهنوردی آزاد به سرپرستی میکائیل هاشمی چهارشنبه هفته گذشته به قرارگاه مراجعه کردند و پس از استراحت  از قرارگاه عازم علم کوه شدند.

به گفته وی، این گروه مسیر حرکتشان را از ارتفاع چهار هزار و 300 متری سیاه سنگها انتخاب کردند که به علت یخبندان بودن مسیر و بی توجه به هشدارهای کارکنان از این مسیر عبور کرده و در بازگشت و پس از صعود به قله سیاه سنگها، میکائیل هاشمی از ارتفاع سقوط می کند.

فرضی افزود: گروه محلی کوهنوردان فرضی صبح امروز دوشنبه به اتفاق سه نفر از گروه تهران عازم منطقه شدند تا جسد کوهنورد را پس از پایین آوردن از صخره ها به قرارگاه انتقال دهند.

قله علم کوه و تخت سلیمان با ارتفاع چهار هزار و 800 و چهار هزار و 850 متر از سطح دریا دارای 45 قله بیش از چهار هزار متری بوده که هر ساله صدها کوهنورد ایرانی و خارجی از برخی قلل از جمله علم کوه صعود می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها