چهره روز

فدرر به افسانه‌ها پیوست

مجید عباسقلی: حکایت‌ها و امثال فارسی، واقعا غنی و مملو از حکمت و قدرتند. شاید این مثل معروف «گر صبر کنی...» اطلاق خوبی بر کار پردازش روژه فدرر، قهرمان پرآوازه سوئیسی باشد. فدرر که با ظهور رقیبی بزرگ و جوان به نام رافائل نادال اسپانیایی، کاملا به در خروجی دنیای قهرمانی نزدیک شده بود، آنقدر در برابر بیماری و مصدومیت‌هایش تحمل به خرج داد تا با رسیدن به دوران دوری نادال از مسابقه‌ها، با چرخشی قوی و ناگهانی، عنوان پرافتخارترین مرد دنیای تنیس را برای آینده‌ای نامعلوم با اسم پرآوازه خود قرین کند.
کد خبر: ۲۶۴۸۰۰

تورنمنت پرقدمت و اعتبار تنیس ویمبلدون به عنوان معتبرترین رویداد جهان تنیس و یکی از مهم‌ترین مسابقه‌های ورزش دنیا، روز یکشنبه، یکی از جذاب‌ترین رقابت‌های تاریخ 132 ساله خود را شاهد بود.

روژه فدرر برای پیوستن به تاریخ همه کاری کرد حتی دعوت‌نامه‌ای برای پیت سمپراس فرستاد تا با هزینه شخصی، او را پس از 7 سال از آمریکا به ویمبلدون لندن بیاورد و در مقابل چشمان او پانزدهمین جام قهرمانی گرنداسلم را به روی سر ببرد.

سمپراس افسانه‌ای، پیش از این توانسته بود 14 بار فاتح گرنداسلم شود و در جهان تنیس، رکوددار بماند؛ اما این قهرمانی برای مرد 27 ساله سوئیسی بسادگی به دست نیامد و به قولی او «مرد تا برد!»

سومین بار بود که فدرر در فینال ویمبلدون با اندی رادیک آمریکایی روبه‌رو می‌شد. رادیک برای جبران مافات و تلافی کردن 2 ناکامی قبلی، با توپی پر به میدان آمده بود و این موجب شد سراسر مسابقه پایاپای و مملو از هیجان پیش برود. 2 حریف مثل 2 شکارچی ماهر فقط منتظر کوچک‌ترین اشتباهی از طرف مقابل بودند تا از آن بخوبی استفاده کنند. مسابقه 4 ساعت و 16 دقیقه به طول انجامید و ست آخر آن 30 گیم طول کشید؛ این یعنی رکوردی در تاریخ فینال ویمبلدون!

این بیست و یکمین بازی فدرر با رادیک بود که با نوزدهمین پیروزی، رکورددار تنیس دنیا شد.

فدرر سال گذشته پس از 452 هفته صدرنشینی پیاپی دنیای تنیس مردان، جایگاهش را به رافائل نادال واگذار کرده بود، ولی با 2 قهرمانی اخیرش (فتح گرنداسلم‌های فرانسه و ویمبلدون)‌ بار دیگر به مکان نخست بازگشت. فدرر علاوه بر 6 قهرمانی ویمبلدون، تاکنون 5 بار فاتح تنیس آزاد آمریکا، 3 بار پیروز میدان تنیس آزاد استرالیا و یک بار قهرمان تنیس آزاد فرانسه شده است و در کنار آندره آغاسی تنها ورزشکاری محسوب می‌شود که موفق به کسب هر 4 تورنمنت معظم دنیای تنیس (گرنداسلم‌ها)‌ شده است.

فینال بی‌نظیر امسال ویمبلدون را چهره‌های سرشناسی از نزدیک تماشا می‌کردند که از جمله آنها الکس فرگوسن، میشائیل بالاک، راسل کرو (بازیگر سینما)‌، پیت سمپراس، راد لیور و بیورن بورگ (بازیکنان افسانه‌های تنیس دنیا)‌ بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها