عباس محمدنژاد

پیام انتخابات

حضور گسترده مردم در انتخابات روز جمعه و مشارکت 85 درصدی واجدان شرایط در این انتخابات که پس از رای 98 درصدی مردم به نظام جمهوری اسلامی در سال 58 یک حضور بی‌سابقه محسوب می‌‌شود، نشاندهنده درک و شعور سیاسی مردم کشورمان است که پس از گذشت 3 دهه از پیروزی انقلاب بار دیگر بروز و ظهور منحصربه‌فردی یافته است. این حضور مردم علاوه بر این‌که پشتوانه محکمی برای برنامه‌های آینده دولت دهم خواهد بود در متن خود پیام‌هایی داشته است که مسیر پیشروی رئیس‌جمهور کشور را برای 4 سال آینده ترسیم می‌کند.
کد خبر: ۲۶۰۱۸۲
- مردم با رای خود یادآوری کردند که توجه به قشر مستضعف و ضعیف باید همچنان مورد توجه قرار گیرد.

-‌ مردم اعلام کرده‌اند که دولت باید مبارزه با مفاسد را جدی‌تر و با قاطعیت بیشتری پیگیری کند.

-‌ مردم اعلام کردند که با وجود استمرار تورم و فشار اقتصادی، همچنان به برنامه‌های اقتصادی دولت امیدوارند.

- مردم یادآوری کردند که همچنان به راه انقلاب، شهدا و امام شهدا پایبندند.

- ‌مردم سخنان از دل برآمده را از سخنان به ظاهر زیبا  بخوبی از هم تمیز می‌دهند.

- نتیجه انتخابات 22 خرداد نشان داد که مردم قدردان مسوولانی هستند که خود را وقف رفع مشکلات جامعه می‌کنند و در این راه از خود می‌گذرند.

مردم همچنین انتظار دارند که برنده انتخابات قاعده بازی برد را رعایت کند. برخی رقبای ناکام ظرفیت پذیرش باخت را نداشته، با هیاهو و ایجاد بلوا و اغتشاش فضای جامعه را ملتهب و راه را برای جولان دادن برخی افراد نااهل و سوءاستفاده‌گر فراهم کردند. آنها برای توجیه عدم اقبال مردم به خود به سلامت انتخابات چنگ زدند و با القای شبهه در روند انتخابات دست به دامن رسانه‌های خارجی شدند؛ اینها همچون جریان دوم خرداد به جای مرور عملکرد و شناخت ضعف خود، تمامی نظام را زیر سوال بردند که البته پاسخ شبهه‌افکنی آنها را مردم با رای و حضور اجتماعی در جشن‌های پیروزی دادند.

در این میان انتظار است که جناح پیروز هم به 13 میلیون نفری که به فرد یا افراد دیگری رای دادند به عنوان جزئی از همین مردم نگاه کند و جدای از ملت نداند که آنها نیز دغدغه بهبود امور کشور را دارند.

‌رئیس‌جمهور منتخب، رئیس‌جمهور همه ملت ایران است و باید با وحدت و همدلی و برادری همگان از این دستاورد عظیم پاسداری کنند. رئیس‌جمهور هم باید در چنین روزهایی که فضای هیجان بر هر دو گروه حاکم است، سخنانی بر زبان راند که وحدت، حس همکاری و دوستی و تفاهم را برجسته نماید. سخنرانی‌های آتشین و تحریک‌آمیز از جانب هر فرد و مسوولی در چنین فضایی قطعا به آرامش اوضاع کمکی نمی‌کند.

از آنجا که اصولا رقابت انتخاباتی با نقد و انتقاد عجین است، در فصل انتخابات در تمامی حوزه‌ها نقدهایی از جانب رقبا مطرح می‌‌شود. اگر بگوییم همه این انتقادها غیرواقعی و کارکرد تبلیغاتی داشته، به دور از انصاف است، دولت باید نقدهای منصفانه را بپذیرد و در جهت رفع مشکلات و تنگناها گام بردارد.

‌نیروهای کارشناس در تمامی جناح‌های سیاسی کشور حضور دارند که دولت می‌تواند فارغ از هرگونه رویکرد سیاسی از توان و قدرت مدیریتی این افراد در جهت اهداف متعالی نظام استفاده کند.

احترام به حرمت اشخاص و افراد در هر رده و جایگاهی ضروری است، بله اگر فرد یا افرادی به جان و مال مردم دست‌درازی کردند، باید عقوبت اعمال خود را به سخت‌ترین شکلی ببینند، اما مسیر این حرکت از قوه قضایی می‌گذرد، اگر قوه قضاییه تعللی داشت، مردم از رئیس‌جمهور انتظار دارند از دیگر مسیرهای قانونی اقدام کند.

و پایان کلام؛ انتخابات با همه هیجاناتش تمام و رئیس‌جمهور انتخاب شد؛ از امروز با همدلی و همکاری می‌توان موانع بزرگی را از مسیر خروشان پیشرفت ملت ایران برداشت، قدر این حمایت را بدانیم و فراموش نکنیم ملت آگاه است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها