فارس: فیلم سینمایی «پنالتی» ساخته انسیه شاه‌حسینی با دریافت پروانه نمایش، پس از عید فطر راهی گروه آزاد اکران می‌شود.سیدسعید سیدزاده، تهیه‌کننده این فیلم در این باره، گفت: پخش پنالتی را فیلمیران به عهده دارد و قرار است در گروه سینمایی آزاد به اکران عمومی دربیاید و سینماهای خوبی نیز برای آن تدارک دیده شده است.
کد خبر: ۲۵۸۱۲۹

7 روز با «رومئو و ژولیت»

جام‌جم: رومئو و ژولیت یکی از شاهکارهای ادبیات جهان است که بارها و بارها به صورت تئاتر در اکثر نقاط دنیا روی صحنه رفته، اما این برای اولین بار است که شنوندگان رادیو می‌توانند آن را در قالب یک نمایش رادیویی بشنوند.رومئو (علی عمرانی) و ژولیت (رویا فلاحی) داستان دو دلداده عاشق است که به علت مشکلات ریشه‌ای خاندانشان با یکدیگر سرانجامی نافرجام پیدا می‌کند.این نمایش این هفته از شنبه تا جمعه از برنامه از «رمان تا نمایش» ساعت 30/21 از شبکه سراسری فرهنگ پخش می‌شود.

«شطرنج» جلیلی در ساوه

فارس: ابوالفضل جلیلی بعد از پایان انتخابات ریاست جمهوری، برای فیلم سینمایی «شطرنج» بازیگر انتخاب می‌کند.ابوالفضل جلیلی در این باره گفت: کار وارد مرحله جدی شده و با قطعی شدن مشارکت موسسه رسانه‌های تصویری از هفته آینده، شروع به انتخاب بازیگر می‌کنم و سپس از آنجا که خیلی نیازمند پیش تولید نیستیم، بسرعت فیلمبرداری کار را شروع می‌کنیم.

جشن سینمای ایران با 686 فیلم

مهر: 686 اثر در بخش‌های مستند، کوتاه و انیمیشن به دبیرخانه سیزدهمین جشن سینمای ایران ارسال شده است. با پایان یافتن مهلت دریافت آثار جشن بزرگ سینمای ایران تعداد 300 اثر مستند کوتاه و بلند، 321 اثر کوتاه داستانی و تجربی و 65 اثر انیمیشن به دبیرخانه جشن ارسال شده است.

«سربازی» موضوع 8 فیلم

فارس: رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا، گفت: در نشست مشترکی که با 8 کارگردان سینمای ایران برگزار کرده‌ایم، به آنان پیشنهاد دادیم تا درباره خدمت سربازی و خدمات بی‌نظیرشان فیلم بسازند.سردار محمدجواد زاده‌کمند افزود: تبیین نقش سربازان در تأمین امنیت کشور رسالتی همگانی است و سیستم‌های فرهنگی و رسانه‌ها در این زمینه وظیفه بیشتری دارند.

عباس گنجوی؛ موضوع یک مستند

ایسنا: مستند بلند «اتاق نیمه تاریک، پنجره نیمه‌روشن» به کارگردانی رویا مجد‌نیا مراحل تدوین را پشت سر می‌گذارد. این مستند به دوران تدوین فیلم «بوی کافور، عطر یاس» ساخته‌ی بهمن فرمان‌آرا می‌پردازد و در آن تداعی‌های ذهنی و حس‌های درونی عباس گنجوی تدوینگر سینمای ایران در هنگام تدوین «بوی کافور، عطر یاس» را مورد بررسی قرار می‌دهد و درعین حال لحظات مختلف، خلوت و تنهایی او در اتاق نیمه تاریک تدوین و خارج از آن را به تصویر می‌کشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها