ایسنا: جدیدترین ساخته کن‌ لوچ، کارگردان انگلیسی جایزه بهترین فیلم معنوی جشنواره‌ کن را دریافت کرد.فیلم «در جستجوی اریک» ساخته کن لوچ که امسال در بخش رقابتی جشنواره‌ کن یکی از شانس‌های دریافت نخل طلاست، جایزه‌ «کلیسای جهانی» را برای بهترین فیلم معنوی به خود اختصاص داد.این فیلم با بازی اریک کانتونا، ستاره سابق باشگاه منچستریونایتد داستان یک پستچی این باشگاه بزرگ است که علاقه فراوانی به کانتونا دارد.
کد خبر: ۲۵۵۵۶۰

جذب سینماگران دنیا در اسپانیا

فارس: اسپانیا با بهره‌گیری از لوکیشن‌های زیبا و جذاب خود، درصدد جذب پروژه‌های سینمایی بین‌المللی است.شهر «بیندورم» اسپانیا اولین شهر بزرگ این کشور اروپایی است که در این خصوص دست به اقدامات جدی زده است.اولین «اداره فیلم» در این شهر تاسیس می‌شود و قرار است دفترهای جدیدی هم شبیه آن در بقیه شهرهای اسپانیا تاسیس شود.این «اداره فیلم» براساس قراردادی که بین مانوئل پرز فنول، شهردار شهر و استودیوی فیلمسازی کلورادو دلالوز امضا شد، کار خود را شروع می‌کند.

«رابین هود» در آخرین مراحل فیلمبرداری

ایسنا: پروژه سینمایی «رابین هود» جدید‌ترین کار ریدلی اسکات در آخرین مراحل فیلمبرداری قرار گرفت.این فیلم پس از پیمودن مراحل فنی 2010 میلادی نخستین نمایش جهانی‌اش را تجربه خواهد کرد.این درام مهیج با حضور بازیگرانی چون راسل کرو، کیت بلانشت، ونسا درگراو، مارک استرونگ، اسکات گریمز، کوین دوراند، آلان دویل و ویلیام هورت مقابل دوربین رفته است.

حضور هنرمندان سرشناس در لهستان

فارس: صنعت سینمای لهستان برای رشد و گسترش بیشتر در سطح داخلی و بین‌المللی، از هنرمندان سرشناس بین‌المللی در فیلم‌های خود بهره می‌گیرد.هاروی کایتل و عمر شریف اولین بازیگران مطرح خارجی هستند که برای بازی در یک فیلم لهستانی، راهی این کشور اروپای شرقی می‌شوند. «ویسلاو سانیوسکی» فیلمساز لهستانی برای فیلم تازه‌اش «پرنده» از این دو بازیگر دعوت به همکاری کرده است. گفتگوهای اولیه با کایتل و شریف به نتیجه مثبتی رسیده و آنها برای مذاکرات نهایی و بازدید لوکیشن‌های فیلم به لهستان سفر می‌کنند.

گشایش جشنواره فیلم «ملبورن» با «بالیبو»

ایسنا: جشنواره بین‌المللی فیلم «ملبورن» با «بالیبو» ساخته «روبرت کونلی» آغاز به کار می‌کند. «بالیبو» یک تریلر سیاسی درباره چند خبرنگار به قتل رسیده در بحبوحه بحران در تیمور شرقی در سال 1975 میلادی است. بنا بر اعلام اسکرین دیلی، جشنواره فیلم «ملبورن» با نمایش فیلم «بران نیو دای» در گونه کمدی در 19 آگوست (18 مرداد) به کار خود پایان می‌دهد. جشنواره فیلم «ملبورن» در بخش‌های مرور بین‌الملل، آثار مستند و فیلم‌های کوتاه به نمایش فیلم می‌پردازد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها