از دور از نزدیک

باتری‌های هوایی

مهر: دانشمندان اگر همین طور پیش بروند، کم‌کم می توانیم بی‌خیال برق شویم و به جای ریه‌هایمان باتری‌ها را پر از هوا کنیم. گروهی از دانشمندان انگلیسی به معرفی نسل جدیدی از باتری‌های ویژه تلفن‌های همراه، لپ تاپ و دوربین‌های عکاسی تا سال 2011 می‌پردازند که به جای الکتریسیته از هوا تغذیه می کنند.
کد خبر: ۲۵۴۷۳۰

محققان دانشگاه سنت اندروز با بودجه شورای تحقیقات علمی  مهندسی و فیزیک انگلیس پس از 4 سال تحقیق اعلام کردند، به باتری‌هایی دست یافته‌اند که مدت زمان شارژ آنها 10برابر بیشتر از باتری‌های امروزی است. پروژه تحقیقاتی این باتری‌ها  که انرژی خود را از هوا تامین می‌کنند  در تابستان سال 2011 به نتیجه می رسد.براساس گزارش سنت نیوز، این پیل هوایی که STAIR نام دارد  به خاطر بخش جدیدی که در آن در نظر گرفته شده، می تواند به دفعات با هوا شارژ شود.

این بخش جدید یک الکترود کربنی متخلخل است که هوای اطراف خود را شکار می کند.

تنبیه پلیسی پسر شلخته

ایسنا: پسر شلخته، پدرش را به حدی ذله کرد که او مجبور شد برای خلاص شدن از این وضعیت پلیس را خبر کند.

اندرو میساک درباره دلایل انجام این کار گفته : پسر 28 ساله‌اش خیلی شلخته است و هیچ وقت اتاق خوابش را مرتب نمی‌کند.

وی ادامه داد: اگر وارد اتاقش شوید، انواع باقیمانده ‌غذاها، لباس‌های نشسته و جوراب‌های کثیف را در اطراف اتاقش می‌بینید، به همین دلیل تصمیم ‌گرفتم برای ادب کردن پسرم از پلیس کمک بخواهم. این پسر بعد از بازداشت توسط پلیس ایالتی به پدر و مادرش قول داد، علاوه بر تمیز کردن اتاق خواب خود، تمام خانه را نیز تمیز کند.

دزد دریایی نوجوان

ایسنا: مقامات بریتانیایی، یک نوجوان از کشور سومالی را به اتهام همکاری در ربودن یکی از کشتی‌های این کشور ، به حبس محکوم کردند.

موسی 18 ساله یک نوجوان سومالیایی است که ماه گذشته در ربودن یک کشتی باری بریتانیایی دست داشته و به همین دلیل از سوی دادگاه عالی بریتانیا به 6 ماه حبس محکوم شد.

این در حالی است که بازرسان دادگاهی بریتانیا نیز در بازجویی از این نوجوان اعلام کردند که وی تاکنون 8 بار با دزدان دریایی سومالی اقدام به ربودن کشتی‌ها کرده، اما این بار شانس با او یار نبوده و همراهانش او را درون کشتی جا گذاشتند.

مادر این نوجوان 18 ساله نیز در نامه‌ای به نخست وزیر انگلستان درخواست کرده تا فرزندش را عفو کنند، چرا که وی هنوز به سن قانونی نرسیده و تنها از دزدان دریایی دیگر تقلید کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها