جام‌جم آنلاین:هوگو چاوز،‌ رئیس‌جمهور ونزوئلا با دستگیری سه تبعه جمهوری دومینیکن و یک تبعه فرانسوی در کاراکاس، پایتخت ونزوئلا از توطئه ترور در امان ماند.
کد خبر: ۲۵۲۳۱۱

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پلیس ونزوئلا در اقامتگاه این افراد مهمات جنگی از جمله انواع سلاح گرم،‌ جلیقه ضدگلوله و مواد منفجره کشف کرده است.

بنابر اعلام مقامات ونزوئلا، تبعه فرانسوی دستگیر شده زمانی که قصد خروج از ونزوئلا را داشت در فرودگاه مارگاریتای کاراکاس بازداشت شد.

سفر پلوسی به عراق

جام‌جم آنلاین: نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته بدون اعلام قبلی برای دیدار از عراق وارد بغداد، پایتخت این کشور شد.

به‌ گزارش خبرگزاری رویترز، پلوسی که برای سومین بار به عراق سفر کرده است در جریان این دیدار با برخی مسوولان عراقی ملاقات و گفتگو می‌کند.

کشور عراق در آستانه انتخاباتی سرنوشت ساز و حساس قرار دارد و پس از آن نیز مردم عراق در همه‌پرسی توافقنامه امنیتی واشنگتن با بغداد شرکت می‌کنند.

احتمال تشکیل ایالات‌متحده اروپا

جام‌جم آنلاین:بنیتا فررو والدنر، کمیسر روابط خارجی اتحادیه‌اروپا با تاکید بر دشوار بودن مسیر الحاق ترکیه به این اتحادیه از احتمال تشکیل ایالات‌متحده اروپا خبر داد.

والدنر در گفتگو با پایگاه اینترنتی اتریشی کوریر گفت: جریان عضویت ترکیه در اتحادیه‌اروپا سخت‌تر شده است. این جریان مسیری طولانی و بدون هیچ راه میانبری است.

وی با اشاره به این که اتحادیه‌اروپا هم‌چون آمریکا یک دولت و یک کشور نیست ابراز امیدواری کرد در آینده‌ای نزدیک ایده‌ ایالات‌متحده‌ اروپا جامه عمل پوشد.

انتقاد برمر از نحوه پاکسازی حزب بعث

جام‌جم آنلاین:پل برمر، حاکم نظامی سابق آمریکا در عراق، طرح ریشه‌کنی حزب بعث از ارکان دولتی را طرحی صحیح خواند اما نحوه اجرای آن را اشتباه توصیف کرد.

برمر در گفتگو با روزنامه الشرق‌الاوسط چاپ لندن،‌ با اشاره به تصمیم آمریکا مبنی بر کنار گذاشتن جریان بعث از دولت عراق گفت: منع فعالیت حزب بعث درست بود.

وی افزود: اکثر قریب به اتفاق عراقی‌ها با از بین بردن حزب بعث موافق بودند اما مشکل اصلی در اجرای این طرح بود که به سیاستمداران عراقی سپرده شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها