مردم عزیز کردستان ویژگی‌های ستودنی چون دیانت، عشق و عنایت به پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت دارند. عشق و ارادت کردستانی‌های عزیز که اغلب شافعی مذهب می‌باشند به خاندان اهل بیت در خطبه‌های عربی نماز جمعه با ذکر نام امام حسین(ع) و امام حسن(ع) به خوبی نشان داده می‌شود.
کد خبر: ۲۵۲۱۳۰

مساجد تاریخی و بی‌شمار و قرآن‌های تاریخی و کم‌نظیر [چون قرآن «نگل» و «سلین»] و نمازهای پرشور جمعه و جماعت که تمام مردم مسلمان منطقه، خود را مقید به شرکت در این آیین‌های عبادی می‌دانند، گواه بر دینداری و دیانت مردم است.

نکته مهم از بدو پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، مشارکت مردم کردستان  بوده است. این مشارکت از روزهای اول انقلاب علیه نظام ستم‌شاهی تا برقراری امنیت، دژ آهنین جبهه غرب در برابر تهاجم دشمن بعثی، از بین بردن محرومیت و رفع کاستی‌ها و همکاری بسیار در تمام زمینه‌ها، همه و همه نشان از آن دارد که این مردم شایسته و درخور توجه و تکریم بیشتر هستند.  مقام معظم رهبری عنایت و توجه همیشگی به استان کردستان داشته‌اند و سخنان ایشان نشان از دغدغه‌های معظم‌له در مورد مردم مسلمان کردستان است و به کرات مشتاق بوده‌اند با مردم استان دیداری داشته باشند. نگرانی معظم‌له از دیر شدن این دیدار به عنوان بالاترین فرد نظام اسلامی بر همگان آشکار است. طبیعی است که عنایت دو‌طرفه است، مردم کردستان نیز تشنه‌ دیدار رهبرشان بوده‌اند تا در جایی این دغدغه‌های مردم و رهبری بروز و به صحنه کشیده شود و سفر تحقق پیدا کند. مردم کردستان از همان زمان که متوجه سفر رهبرشان شدند، موجی از شور و شعف وصف‌ناپذیری همه را فرا گرفت. حتی این موج اطلاع از سفر به روستاهای دور و نزدیک رسیده. این روزها با هجوم درخواست‌های دیدار، دل‌نوشته‌ها و پیامک‌ها و حرف‌های زیبایی برخاسته از جان و دل، برای رهبرشان روبه‌رو شده‌ایم. جای جای استان، ستادهای مردمی پیشواز از رهبری با حضور و سازماندهی خود مردم تشکیل شده است. طبیعی است مردم، چنین دیداری را سال‌های سال انتظار کشیده‌اند. در این میان، قشر جوان بیشترین گروه مشتاقند. سفر پر خیر و برکت و فراموش‌ناشدنی رهبر عزیزمان به کردستان با دیدار از شهرستان‌ها و مردم همراه خواهد بود. ایشان در یکی از میدان‌های شهر سنندج برای مردم سخنرانی خواهند کرد. همچنین با روحانیون منطقه، برگزیدگان و مبتکران علمی و فرهنگی استان دیدار خواهند داشت. در حضور مقام عظمای ولایت تنی چند از اعضای هیات دولت به ریاست معاون اول رئیس جمهوری مجددا به موضوعاتی می‌پردازند که طرف تاکید معظم‌له است. سفر مقام عظمای ولایت با دیدار دانشجویان، جوانان و هنرمندان نیز همراه است و پس از 8 روز این مهمان عزیز کردستانی‌ها با برکات معنوی و مادی خویش و ان‌شاءالله استان را، خاطره‌ای خوش خواهند داشت.

*استاندار کردستان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها