براثر برخورد اتوبوس زائران عتبات عالیات

29زائر در ایلام جان باختند

عبادالله باقری معاون مدیر کل سیاسی استانداری ایلام گفت: امروز حدود ساعت 9 صبح، یک دستگاه اتوبوس حامل زایران کرمانشاهی که درحال حرکت به سمت مرز مهران از مسیر شهر چوار بود، با یک ساختمان برخورد کرد و بر اثر این حادثه 29 نفر جان باختند.
کد خبر: ۲۵۰۱۲۳

معاون مدیر کل سیاسی استانداری ایلام در گفتگو با ایسنا ، اظهار کرد: اجساد جان‌باختگان این حادثه به سردخانه ‌های ایلام و مجروحان نیز به بیمارستان ‌های این شهر منتقل شده‌اند. همچنین با کرمانشاه برای فرستادن آمبولانس‌ های دارای سردخانه به ایلام به‌منظور انتقال اجساد هماهنگی شده و امکانات لازم برای انتقال مجروحان نیز فراهم شده است.

او افزود: با توجه به کارشناسی نیروی انتظامی استان ایلام، این اتوبوس که حدود 40 نفر از زایران کرمانشاه در آن بودند،‌ به‌دلیل بی‌احتیاطی راننده از جاده منحرف شده و با یک ساختمان برخورد کرده است.

استانداری ایلام درباره‌ اسامی مجروحان و جان‌باختگان این حادثه اعلام کرده است که به‌دلیل فوت شدن مدیر کاروان، اطلاعات جزیی از زائران این اتوبوس نداریم؛ ولی شناسایی آن‌ها را ادامه می‌دهیم.

رضا نجفیان ـ مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه ـ درباره این حادثه با تاکید بر این‌که زایران این اتوبوس انفرادی بودند و ارتباطی با سازمان حج و زیارت ندارند، گفت: ما در این تاریخ، اصلا کاروانی را نداشتیم که از مرز مهران خارج شود. این کاروان آزاد بود و به مرز خسروی مراجعه کرده بود و به‌دلیل بسته بودن این مرز، مسیر را از مهران ادامه داده است.

وی بیان کرد: براساس اطلاعاتی که مسوولان ایلام و پلیس راه این منطقه به ما داده‌اند، راننده‌ اتوبوس و مدیران این کاروان بر اثر این حادثه جان باخته‌اند و نمی‌توان اطلاعات بیش‌تری از آن‌ها به‌دست آورد.

او ادامه داد: براساس اعلام پلیس راه ایلام، راننده یا خواب‌آلود بوده یا این خودرو نقص فنی داشته که با این حادثه مواجه شده است. همچنین گفته شده که این اتوبوس، کمک‌راننده نداشته و به پلیس راه نیز مراجعه نکرده است.

مصطفی مهذب ـ مدیر عامل شرکت کارگزاران زیارتی ایران ـ نیز در این‌باره گفت: زایران این اتوبوس متفرقه بوده و از کاروان‌های تحت نظر سازمان حج و زیارت نبودند. این زائران اهل کرمانشاه هستند.

او در توضیح این مطلب که قرار بود، مرز مهران فقط به خروج کاروان‌های زیر نظر سازمان حج و زیارت اختصاص داشته باشد و زائران انفرادی باید از مرز خسروی تردد کنند، بیان کرد: به‌نظر می‌رسد،‌ با توافق انجام‌ شده، پس از بسته شدن مرز خسروی به‌ دنبال انفجارهای اخیر عراق، روزانه از مرز مهران هزار زایر و از مرز شلمچه نیز هزار زایر دیگر می‌توانند خارج شوند.

سرعت زیاد اتوبوس

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی علت حادثه صبح امروز برای یک دستگاه اتوبوس در محور «کرمانشاه ـ ایلام» را بر اساس اطلاعات تخلیه شده از پورت GPS، سرعت 130 کیلومتر بر ساعت اتوبوس در لحظه برخورد و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه عنوان کرد و گفت: تیمی ویژه برای بررسی موضوع تشکیل شده و هم‌اکنون در حال جمع‌آوری اطلاعات است.

سردار محمد رویانیان افزود: در ساعت 9:15 صبح امروز یک دستگاه اتوبوس ولوو به شماره 49 ع 537 ایران 19متعلق به تعاونی همسفر در ورودی شهرستان چوار استان ایلام از مسیر خارج و با یک اصطبل برخورد می‌کند.

وی با اشاره به این که بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی در این حادثه متأسفانه 28 تن شامل 14 زن، 12 مرد و 2 کودک کشته شدند، افزود: در این حادثه 9 تن به شدت زخمی شده‌اند که حال مصدومان این حادثه وخیم گزارش شده است.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه این اتوبوس حامل 37 مسافر بوده است گفت: با تخلیه پورت سیستم ردیاب ماهواره‌ای (GPS) این اتوبوس مشخص شده است که اتوبوس مذکور در لحظه حادثه 130 کیلومتر بر ساعت سرعت داشته است.

سردار رویانیان گفت: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از سرعت غیرمجاز علت وقوع این حادثه بوده است.در عین حال علل ثانویه این حادثه نیز در دست بررسی است.هم‌اکنون تیمی ویژه برای این موضوع تشکیل شده و در حال رسیدگی و بررسی علت وقوع حادثه و ابعاد آن است. در صورت محرز شدن تخلف از سوی تعاونی مربوطه قطعا با تعاونی به شدت برخورد می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها