معاون سازمان تبلیغات خبر داد

رشد تولید کتاب‌های دینی در سال گذشته

گروه فرهنگ و هنر: جشنواره امسال کتاب دین با رقابت 5723 اثر رسیده به دبیرخانه این جشنواره و تقدیر از 5 کتاب و 2 اثر پژوهشی در هفته معلم برگزار می‌شود. به گزارش مهر، حجت‌الاسلام سید جواد موسوی هوایی، معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی با اعلام این خبر و رشد تولید کتاب‌های دینی در سال گذشته، اصلی‌ترین رویکرد جشنواره کتاب دین و پژوهش‌های برتر را ایجاد الفت میان نیاز انسان معاصر و سوالات او با معارف الهی و اسلامی بیان کرد و افزود: سازمان، مدیریت میانی بین دین، فرهنگ و علوم ارتباطی را به عهده دارد و با تلفیق در این راستا به انتخاب پژوهش‌های برتر و کتاب دینی در این خصوص دست زده تا سوالات جامعه را پاسخگو باشد.
کد خبر: ۲۴۹۰۳۷
وی با اشاره به این که حوزه‌های اصلی جشنواره کتاب دین  شامل علوم قرآنی، حدیث، اخلاق، حوزه فلسفه، کلام، عرفان اسلامی، حوزه سیره و تاریخ، فرهنگ و تمدن اسلامی، حوزه فقه، اصول و حقوق اسلامی و حوزه دین و علوم انسانی است، افزود: از این حوزه‌ها 5723 کتاب و اثر پژوهشی به جشنواره رسیده است که 190 اثر پژوهشی و 5533 کتاب را شامل می‌شود.

وی یادآور شد: در حوزه علوم قرآنی 844 کتاب و 36 پژوهش، در حوزه فلسفه 1581 کتاب و 55 پژوهش، در حوزه تاریخ 1312 کتاب و 34 پژوهش، در حوزه فقه 592 کتاب و 22 پژوهش و در حوزه دین و علوم انسانی 1204 کتاب و 43 پژوهش به این جشنواره رسیده که تلاش شده کتاب‌ها و پژوهش‌هایی که به شعارهای تمدن‌سازی نزدیک است را انتخاب کنیم. با نظر داوران و کارشناسان 5 کتاب و 2 اثر پژوهشی مورد تقدیر قرار می‌گیرند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها