علی محزون: شهرام جزایری عرب عادت کرده است که فقط در روزهای نزدیک به انتخابات خبرساز باشد. البته خبرسازی جزایری هر سال به یک نوعی است. اولین خبرسازی‌اش که مربوط است به همان دستگیری او درست 8 سال پیش. اسکناس‌هایی که او به آدم‌های سرشناسی داده بود شد خبرسازترین حرف‌های آن سال. بعد از دادگاه او رفت که آب خنک بخورد! اوین قرار بود از او به مدت 11 سال پذیرایی کند! اما او که مزه ثروت و شهرت را چشیده بود تاب میله‌های زندان و لباس راه راه منقش به ترازوی زندان را نیاورد و قبل از این‌که سال 85 تمام شود از مرخصی نوروزی‌اش استفاده (سوءاستفاده) کرد و فرار کرد. هر چقدر پایان سال 85 برای شهرام جزایری خوش یمن بود، اما با آغاز سال 86 شهرام جزایری دوباره گرفتار قانون شد و بار دیگر به سلول خودش در زندان اوین برگشت.
کد خبر: ۲۴۷۷۳۵

هفته پیش اما نه شهرام جزایری آزاد شد و فرار کرد. او از همان سلولش در اوین چهره خبرساز هفته بود. بحث بر سر این بود که جزایری می‌توانست دوباره مرخصی بگیرد یا نه. «جزایری می‌تواند از مرخصی استفاده کند، اما درباره او جرات مرخصی دادن نداریم.» اینها حرف‌های علیرضا جمشیدی سخنگوی قوه قضاییه درباره اجازه مرخصی به این مفسد اقتصادی است. نکته بامزه اینجا بود که جزایری هم مدعی شده بود که اگر بگذارند بیاید بیرون تمام بدهی‌های خودش را می‌پردازد!

میزان این بدهی‌ها هم 48 میلیارد تومان ناقابل است که البته به گفته وکیل جزایری از سررسید پرداخت آنها مدت‌هاست که گذشته است.

سهراب سلیمانی، مدیرکل زندان‌های استان تهران احتمال مرخصی دادن به جزایری را زیاد دور از ذهن نمی‌داند. او هفته پیش به ایرنا در این مورد گفته: «تاکنون دستوری از سوی مراجع قضایی درخصوص آزادی نامبرده داده نشده است. آزادی این محکوم اقتصادی منوط به ارائه اسناد و مدارک لازم از سوی مراجع قضایی است. این محکوم اقتصادی بعد از دستگیری و انتقال به زندان، تاکنون به مرخصی نرفته است.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها