کد خبر: ۲۴۲۰۹۹

ناگت مرغ

مواد لازم:گوشت مرغ چرخ شده: 1 کیلوگرم، تخم‌مرغ: 1 عدد، پیاز رنده شده: 1 عدد، سیر رنده شده: 1 حبه، پودر سوخاری: 1 پیمانه، روغن سرخ‌کردنی: مقداری، نمک، فلفل و ادویه: مقداری

طرز تهیه: ابتدا مرغ را با پیاز و سیر چرخ کنید اگر این کار را دوبار انجام دهید، بهتر است. حالا تخم‌مرغ، ادویه و نمک را افزوده و خوب ورز دهید. از مواد گلوله‌ای به اندازه نارنگی بردارید و در دست آن را گرد و مسطح کنید. آن را در پودر سوخاری بغلتانید و در روغن سرخ کنید. یک طرف که سرخ شد برگردانید تا سمت دیگر آن هم سرخ شود.

رولت سبزی

مواد لازم:سبزی خرد شده (تره، جعفری، گشنیز)‌ 2 پیمانه، ماست چکیده و سفت: 1 پیمانه، تخم‌مرغ: 2 عدد، کره: 50 گرم، نمک، فلفل، ادویه: مقداری، مغز گردو: 1000 گرم

طرز تهیه: سبزی را در ظرفی بریزید. آن را با نمک، فلفل و ادویه مخلوط کنید. تخم‌مرغ‌ها را در ظرفی جداگانه بشکنید و وقتی از سلامت آن اطمینان پیدا کردید، آن را به سبزی افزوده و همه را خوب باهم مخلوط کنید. کره را در تابه بریزید. مقدار کره باید خیلی کم باشد. فقط در حدی که کمی کف تابه چرب شود. تابه را روی حرارت قرار دهید و یک لایه مواد را روی آن بریزید. برخلاف کوکو نیازی نیست که ضخامت مواد‌تان زیاد باشد (در حدود یک سانتیمتر)‌ با پشت قاشق سطح آن را هموار کنید و بگذارید تا به مدت 4 الی 5 دقیقه یکطرف آن سرخ شده و بعد به آرامی بدون این که بشکند آن را بر گردانید تا طرف دیگر آن هم حرارت ببیند و بپزد. وقتی کاملا مواد مغز‌پخت شد، آن را روی یک تکه فویل تمیز برگردانید و با کمک فویل آن را لوله کنید. ماست را با مغز گردو، کمی نمک و ادویه مخلوط کنید. فویل را بردارید و لای رولت را با قاشق ماست بمالید و دوباره آن را ‌رول کنید، اما این‌بار بدون فویل یعنی مواظب باشید فویل را با آن لوله نکنید. رولت را در ظرف زیبایی قرار دهید و با کمی ماست چکیده که در قیف مخصوص شیرینی‌پزی ریخته‌اید روی آن را شکوفه بزنید و تزئین کنید.

املت پیاز

مواد لازم: پیازداغ: 1 پیمانه، تخم‌مرغ: 4 عدد، کره: 1 قاشق، گوجه فرنگی برای تزئین نمک، فلفل و ادویه: مقداری

املت‌ها از جمله غذاهای فوری هستند که علاوه بر مزیت فوری بودن بسیار ارزان، خوشمزه و پرخاصیت نیز می‌باشند. پای اصلی تمام املت‌ها تخم‌مرغ است که با ترکیب با مواد دیگری املت را می‌سازد. نام آن نیز براساس موادی که به کمک تخم‌مرغ می‌آید تزئین می‌شود.

طرز تهیه:کره را در تابه بریزید و پیازداغ را به آن اضافه کنید. نمک، فلفل و ادویه را به آن افزوده و همه را باهم تفت دهید. سطح مواد را با پشت قاشق صاف کنید، بعد تخم‌مرغ‌ها را پس از این که شکستید، بدون این که به هم بزنید، روی پیازداغ بگذارید تا در سطح املت شما منظره زیبایی ایجاد شود و تخم‌مرغ‌ها درسته بمانند. کمی فرصت دهید تا تخم‌مرغ‌ها ببندد. املت شما آماده است آن را سرو کنید.

کوکوی مرغ

مواد لازم:سینه مرغ: 200 گرم، پیازداغ: 3 قاشق، تخم‌مرغ: 6 عدد، آرد: 2 قاشق، نمک، فلفل و ادویه: مقداری، روغن سرخ‌کردنی: مقداری.

طرز تهیه: سینه مرغ را که از قبل پخته و خرد کرده‌اید در ظرف مناسب با مقدار موادتان بریزید و پیازداغ را به آن افزوده، سپس نمک، فلفل و ادویه را اضافه کنید و آرد را نیز به تدریج بریزید و مواد را خوب مخلوط کنید تا آرد در آن گلوله نشود.

تخم‌مرغ‌ها را پس از این که در ظرف دیگری شکستید و از سلامت آن مطمئن شدید به مواد اضافه کرده و همه را خوب با دور تند همزن بزنید تا کاملا پوک و حجیم شود. روغن را در تابه ریخته روی حرارت بگذارید تا داغ شود. سپس مواد را یک‌مرتبه داخل روغن بریزید و چند دقیقه حرارت را بالا نگه دارید تا پف کند، بعد حرارت را ملایم کنید و صبر کنید یک طرف آن سرخ شود، بعد آن را برگردانده سمت دیگر آن را سرخ کنید. این کوکو خیلی زود آماده می‌شود چون تمام مواد آن پخته و آماده است، فقط باید صبر کنید تا تخم‌مرغ بپزد. کوکو را تزئین کرده و سرو نمایید.

کوکوی شوید باقلا

مواد لازم: شوید خرد شده: 100 گرم، باقلا: 200 گرم، پیازداغ: 2 قاشق، تخم‌مرغ: 5 عدد، آرد: 2 قاشق، نمک، فلفل و ادویه: مقداری، روغن سرخ‌کردنی: به میزان لازم

طرز تهیه: شوید را به همراه باقلا کمی تفت بدهید. بعد پیازداغ را اضافه کنید. آرد را با نمک، فلفل و ادویه به مواد اضافه و همه را خوب مخلوط کنید. تخم‌مرغ‌ها را پس از این که در ظرفی شکستید به آن اضافه کرده و تمام مواد را با دور تند همزن بزنید تا کاملا پوک و حجیم شود. روغن را در ظرفی ریخته تا داغ شود، سپس مواد را در آن ریخته، کمی سطح آن را هموار کنید و در آن را ببندید و بگذارید تا کاملا پف کند. وقتی یک طرف آن سرخ شد برگردانید تا طرف دیگر آن هم سرخ شود.

فلافل

مواد لازم:نخود خیس خورده: 200 گرم، پیاز رنده شده: 1 عدد، سیب‌زمینی رنده شده: 1 عدد، تخم‌مرغ:1 عدد، نمک، فلفل و ادویه: مقدار لازم، تخم‌گشنیز سائیده شده: 1 قاشق مرباخوری، نان ساندویچ: 1 عدد، خیارشور متوسط: 2 عدد، گوجه‌فرنگی: 1 عدد، روغن سرخ‌کردنی: مقدار لازم

طرز تهیه: نخود را که کاملا خیس خورده دو بار چرخ کنید. سیب‌زمینی و پیاز رنده شده را به آن افزوده و بعد نمک، فلفل و ادویه و تخم‌ گشنیز را نیز اضافه کنید و مواد را مخلوط کنید در پایان تخم‌مرغ را اضافه کنید و آن را کاملا ورز دهید. در رستوران‌ها معمولا این مواد را چرخ کرده و آماده در یخچال دارند و خمیر بهتر می‌شود چون استراحت کافی را داشته و مواد کاملا طعم و عطر ادویه‌ها را به خود می‌گیرد. شما هم اگر در خانه این غذا را آماده می‌کنید بهتر است کمی آن را استراحت دهید تا توپی شکل شود. اگر قالب دارید که آن را در قالب گذاشته و در روغن سرخ کنید و اگر هم قالب ندارید در دست به آن فرم یک دایره بدهید و سپس آن را در روغن فراوان سرخ کنید. دو طرف فلافل را که خوب سرخ کردید. پهلوی نان ساندویچ را چاک داده خمیرهای اضافی آن را خارج کنید و کمی سس داخل آن بمالید و بسته به دلخواه چند عدد فلافل را در داخل آن قرار دهید. سپس روی آن گوجه خلال شده و خیارشور خلال شده را قرار داده آن را داخل پوشش مناسبی گذاشته و سرو کنید.

میگو برگر

مواد لازم: میگوی پاک شده: 200 گرم، روغن سرخ‌کردنی: 100 گرم، سوسیس خرد شده: 100 گرم، پنیر ورقه‌ای: 3 ورق، نان ساندویچ: 1 عدد، نمک، فلفل و ادویه: به میزان لازم، سس مایونز: مقداری

طرز تهیه: میگوهای پاک شده را به مدت 3 دقیقه در آبجوش انداخته و بجوشانید. بعد آن را در توری ریخته تا آب آن برود. سپس آن را با کمی نمک، ادویه و زعفران حل شده آغشته کنید. روغن را در ظرفی روی حرارت گذاشته تا داغ شود سپس میگوها را در روغن انداخته تا سرخ شود. داخل نان را خالی کرده و داخل آن را به کره آغشته کنید و لحظه‌ای در فر بگذارید تا کره ذوب شود و به خورد نان برود. حالا از مواد آماده شده‌تان (میگو سرخ شده، سوسیس خرد شده و سرخ شده)‌ داخل نان بگذارید و در نهایت پنیر ورقه‌ای را روی آن قرار داده و در فر 350 درجه یا در توستر بگذارید تا پنیر آب شود.

اسنک قارچ و پیاز

مواد لازم: نان تست: 2 قطعه، پنیر پیتزا: 2 ورقه یا 2 قاشق، قارچ خرد شده: 150 گرم، پیاز سرخ شده: 2 قاشق، کره: 50 گرم، آبلیمو: 1 قاشق، آویشن، نمک و فلفل: مقداری

طرز تهیه: قارچ را در کره تفت بدهید و کمی نمک و آبلیمو به آن اضافه کنید. حالا پیاز داغ را با ادویه و آویشن مخلوط کرده و کمی آن را تفت بدهید. حالا یک ورقه (با یک قاشق پنیر پیتزای رنده شده)‌ روی قطعه اول نان تست بریزید و بعد از مواد قارچ و پیاز سطح نان را پوشش دهید. ورقه دوم پنیر را روی مواد گذاشته و نان بعدی را روی آن قرار دهید. حالا آن را به مدت 5 دقیقه در فر 400 درجه و از قبل گرم شده قرار دهید تا پنیر آب شود و مواد به هم بچسبد. اسنک قارچ شما آماده است آن را سرو کنید.

لازانیا

مواد لازم: لازانیا: 1 بسته، قارچ سرخ شده: 200 گرم، گوشت چرخ شده و سرخ شده: 200 گرم، پیاز داغ: 3 قاشق، رب گوجه فرنگی: 2 قاشق، پنیر پیتزا: 200 گرم، روغن: 50 گرم، نمک، فلفل و ادویه: مقداری.

طرز تهیه: لازانیا را در آبجوش ریخته تا نرم شود. سپس آنرا آبکش کنید. در کف ظرف پیرکس کمی روغن بریزید و آن را چرب کنید. یک لایه لازانیا کف ظرف بچینید. روی لازانیا قارچ سرخ شده را بریزید. یک لایه پنیر پیتزای رنده شده هم بریزید. مجدد یک لایه لازانیای آبکش شده بچینید و روی آن یک لایه گوشت و پیازداغ بریزید و سطح آن را کمی هموار کنید و یک لایه پنیر رنده شده روی آن بریزید. در آخر باز لازانیا بگذارید و روی لایه آخر لازانیا هم پنیر رنده شده بپاشید. ظرف را به مدت 10 دقیقه در فر 350 درجه در طبقه وسط طبخ کنید. همه مواد پخته است در حدی باید در فر باشد که پنیر آب شود.

پریشاد احمدی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها