ما یک پسرخاله خوب و دوست‌داشتنی داشتیم و کماکان داریم که وقتی مثل ما بچه بود، صبح عید نوروز یک سالی وقتی که به او گفتند: «عباس جان، عیدت مبارک...»!
کد خبر: ۲۴۱۹۳۴

او چون خودش در جریان بود که عید شده است و نیاز به تکرار و تاکید آن از سوی دیگران نمی‌دید، بلافاصله با صفا و سادگی تمام گفت: «بله، خودم می‌دانم...»! حالا حکایت ما و بهار گلعذار می‌باشد.

امسال، این بهار دلکش زمانی می‌رسد که مدت‌هاست هوا بهاری شده و زمستان بی‌پیر فقط اسما زمستان بوده است. امیدواریم که بتوانیم یک مقداری برف از خارج وارد کنیم تا فصل تابستانی دچار بی‌آبی نشویم و بعضی از عزیزان مایه‌دار مجبور نشوند در بی‌رمقی شیر آب، با وان شیر گاو استحمام کنند. در سال گاو این احتمالات بیشتر هست که باید جلوی آن را گرفت. جلوی گاو را که نمی‌شود گرفت. مگر این که باز گاوش را ببرند هندستون...!

توصیه‌های نوروزی: از آنجا که ملت حدود 2 هفته تعطیل است و نیاز مبرم به توصیه دارد که در این ایام دستش خالی نباشد؛ فلذا در همین راستا چند توصیه لازم از خودمان در می‌کنیم. باشد که مقبول افتد:

1- توصیه هفت‌سینی: در سفره هفت‌سین امسال اگر «سین» کم آوردید؛ خیلی سخت نگیرید. چیزهای سین‌دار دیگر هم هست. مثلا به عوض «سماق» می‌توانید از «سیمکارت» تلفن همراه استفاده نمایید.

2- توصیه بانکی: در ایام تعطیلات نوروزی بانک‌ها (به جز بانک خون)، کلیه دستگاه‌های خودپرداز متصل به سیستم شتاب به طور شبانه‌روزی فعال می‌باشند. با این حال شتاب نکنید. پول برای همه هست؛ به گونه‌ای که هنوز کارت خود را در دستگاه نگذاشته، پول لامصب می‌زند بیرون. البته اگر سعی نمایید به جای برداشت پول کثیف از روش تمیز داشت پول و انتقال وجه من‌الوجوه استفاده کنید، به صلاح و صواب بانک مرکزی و سیستم مرکزی اعصاب شما نزدیک‌تر است.

3- توصیه بهداشتی: قبل از انجام هرگونه مصافحه و معانقه لازم‌الاجراء، حتما لب و دهان خود را از آثارالباقیه گز و شکلات کاکائویی و سایر شیرینی‌جات دلچسب پاک نمایید.  اصولا بعضی‌ها هستند که از روبوسی‌های چسبنده خوششان نمی‌آید. در این مواقع از همان راه دور بوسه بر رخ مهتاب او زنید. دلش پاک باشد، می‌گیرد.

4- توصیه اقتصادی: از دادن چک‌پول به عنوان عیدی جدا خودداری نمایید. این کار، جدا از جنبه‌های بدآموزی که دارد، اگر تسری پیدا کند و همگانی شود؛ از سال بعد کار به صدور چک در وجه عیدی گیرنده می‌کشد. اجازه بدهید اول یارانه‌ها هدفمند بشود، بعد!

5- توصیه زمانی: از آنجا که سال تحویل امسال، ساعت 15 و 13 دقیقه و 39 ثانیه روز جمعه می‌باشد؛ ولی از نظر عددی، روز شنبه اول فروردین است؛ لهذا حدود هشت  نه ساعت رسما از شمار عمر عزیز شما خارج می‌باشد و می‌توانید بروید حالش را ببرید.

6- توصیه سیاسی: از هرگونه بحث سیاسی در محافل صمیمی خانوادگی بپرهیزید که برای سلامتی افراد خانواده مضر می‌باشد. به همین جهت نیز آقای خاتمی، قبل از فرا رسیدن عید نوروز از کاندیداتوری انتخابات دهم ریاست جمهوری رسما استعفا داد که شما به بحث‌های گرم کانون داغ خانواده خود و سایر بستگان و وابستگان برسید. بالاخره آقای کروبی هم یک فکری خواهد کرد. میرحسین هم که هست؛ برادر احمدی‌نژاد هم که به هکذا. فلذا تخمه و آجیل میل بفرمایید و «مرد دوهزار چهره» ببینید. یوزارسیف هم که جای خودش را دارد.

رضا رفیع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها