وزیر کار و امور اجتماعی از مباحث مطرح شده در دومین جلسه شورای عالی کار امروز و مبنای تعیین حداقل دستمزد کارگران به میزان 274 هزار و 500 تومان برای سال آینده گفت.
کد خبر: ۲۴۰۹۳۷

محمد جهرمی در گفتگو با فارس، افزود: شورای عالی کار عصر روز گذشته چهارشنبه مجدداً با حضور نمایندگان وزارت صنایع، وزرات رفاه و تأمین اجتماعی، وزیر کار و امور اجتماعی ، نمایندگان کارگران و کارفرمایان تشکیل جلسه داد و حداقل دستمزد کارگران برای سال آینده را با 25 درصد افزایش تصویب کرد.

وی افزود: نمایندگان کارگران از بخشهای نمایندگان کانون عالی شورای‌های اسلامی کارگران و مجمع نمایندگان کارگران ، مجمع نمایندگان کانون عالی شوراهای اسلامی کارگران و مجمع نمایندگان کانون عالی کارفرمایان تشکیل شد.

جهرمی گفت:در این نشست نماینده کارفرمایان درخواست کردند به دلیل مشکلات موجود و رکود حاکم بر برخی از صنایع افزایش مزد نداشته باشیم یا حدود 20 درصد افزایش یابد در مقابل نماینده کارگران معتقد بودند با توجه به مشکلات جدی کارگری و تورم موجود و اینکه همیشه کارگران یک سال از تورم عقب هستند میزان حقوق به میزان مناسبی برای جبران تورم جامعه افزایش یابد.

وزیر کار و امور اجتماعی افزود: نمایندگان وزارت صنایع با 22 درصد افزایش حداقل دستمزد موافق بودند اما با توجه به اینکه حقوق کارکنان دولت برای سال آینده به طور میانگین بیش از 30 درصد افزایش می‌یابد اعضای شورای عالی کار به این نتیجه رسیدند حداقل دستمزد کارگران برای سال آینده 25 درصد افزایش یابد تا بتواند پوشش تورم را برای حداقل مزد را بدهد.

وی افزود: برای سایر سطوح دستمزدی به نحوی عمل می‌شود که حداقل مزد کارگران روزانه 5 درصد افزایش به علاوه هزار و 464 تومان به طور روزانه تعیین می‌شود و به صورت کلی مجموعاً 19 درصد میانگین سطوح مزدی هزینه کارفرمایان را افزایش می‌دهد.

جهرمی افزود: 25 درصد برای حداقل دستمزد کارگران در سال آینده اضافه می‌شود که این رقم به غیر از حق اولاد، حق مسکن و بن کارگری است.


وی افزود: حق اولاد براساس حقوق افزایش می‌یابد و حق بن و مسکن مانند سالهای گذشته خواهد بود.

جهرمی گفت: خوشبختانه مجموعه کارگران با تفاهم خوبی جلسه را ترک کردند و هرچند کارگران و کارفرمایان سایر بخش‌ها نمی‌توانند رضایت کامل داشته باشند زیرا مشکلات تولیدی و کارگری وجود دارد.

وی افزود: حق سنوات مانند سال‌های گذشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها