محققان نانوتکنولوژی خبر دادند:

کشف ساختار 5 ضلعی یخ

محققان دانشگاه کالج لندن اولین ساختار 5 ضلعی از دانه های یخ را در جهان کشف کردند که به اعتقاد آنها این کشف تاثیر حیاتی در باروری ابرهای باران زا و حرارت زمین خواهد داشت.
کد خبر: ۲۴۰۴۰۱

 به گزارش مهر ، کشف زنجیره هایی از یخ که از ساختار پنج ضلعی تشکیل شده است می تواند شیوه ای جدید را در  تغذیه ابرها و تولید باران مصنوعی ارائه کند.

با وجود اینکه ساختار 6 ضلعی یخهای معمولی در ابعاد میکرو بسیار شناخته شده هستند، این ساختار جدید 5 ضلعی تاکنون مرموز و ناشناخته باقی مانده بود.

به گفته دانشمندان مرکز نانوتکنولوژی دانشگاه کالج لندن این اولین باری است که یخ با توانایی تولید زنجیره ای از ذرات 5 ضلعی دیده شده است. این کشف می تواند درک جدید و اساسی از طبیعت هیدروژن ارائه کرده و گزینه مناسبی برای بارور کردن ابرها و ایجاد بارانهای مصنوعی فراهم آورد.

ساختار یخ به طور معمول در قالبی 6 ضلعی از مولکولهای آب ساخته می شوند که این شکل 6 ضلعی به راحتی در ساختار دانه های برف قابل مشاهده اند.

دانشمندان معتقدند درک ساختار یخ در ابعاد نانو از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا همین ذرات کوچک در ارتفاع بالای اتمسفر نقش بسیار مهم و حیاتی را در تشکیل ابرهای باران زا و ایجاد تغییر در جو زمین و رطوبت خواهند داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها