جام‌جم: برگزیدگان رویداد سینمایی جهان در حالی برندگان خود را معرفی کردند که همه مراسم تحت تاثیر فیلم «میلیونر زاغه نشین» قرار گرفته بود. نه فقط به دلیل بردن اصلی‌ترین جایزه این مراسم توسط دنی بویل کارگردان انگلیسی این فیلم که حضور کودکان حاضر در فیلم در مراسم اسکار یکشبه آنها را به شهرت زیادی رساند. درست شبیه سرنوشت، بازیگر اصلی همین فیلم.
کد خبر: ۲۳۸۷۴۶

به نوشته فارس، سازندگان و تهیه‌کنندگان فیلم میلیونر زاغه‌نشین، در پی موفقیت چشمگیر این فیلم در هشتاد و یکمین رقابت‌های اسکار، اعلام کردند که یک واحد آپارتمان شیک هدیه آنها به کودکان فقیر هندی است که در این فیلم‌ ایفای نقش کرده‌اند. آژارودین محمد اسماعیل و روبینا علی، بازیگران نقش‌های لاتیکا و سلیم، همراه با خانواده‌هایشان از ماه آینده به خانه‌های20 هزار پوندی خود خواهند رفت. پیش از این عموم مردم بشدت از این‌که، به‌‌رغم فروش70 میلیون پوندی میلیونر زاغه‌نشین، ستاره‌های بچه‌سال این فیلم در ویرانه‌های کثیف هند زندگی می‌کنند، ابراز خشم و انزجار کرده بودند.

وضعیت زندگی حقیقی بازیگران این فیلم دل هر کسی را به درد می‌آورد، آنچنان که در 2 عکسی که پیش از شروع فیلمبرداری از زندگی واقعی محمد اسماعیل، بازیگر کودکی نقش سلیم و خانواده‌اش گرفته شده است، این کودک هندی و خانواده‌اش روی کارتن شب خود را صبح می‌کنند و صبح‌ها برای شستن صورت خود حتی به آب تمیز هم دسترسی ندارند. زندگی این کودکان حتی از آنچه که در فیلم به تصویر کشیده شده به مراتب بدتر است، پدر «روبینا» که در یک تصادف پایش بشدت مجروح شده، چند ماهی است که حتی یک روپیه هم درآمد نداشته و شمیم اسماعیل، مادر محمد اسماعیل از یک چشم نابیناست، در حالی که پدر خانواده هم  که به سل مبتلا بوده  آنها را بی‌‌سرپناه و بدون هیچ درآمدی ترک کرده است.

کمپانی سازنده میلیونر زاغه‌نشین نیز هزینه حمل و نقل هر روزه این کودکان از خانه به مدرسه و از مدرسه به خانه، طی 8 سال آینده را به عهده گرفته است.

البته این نکته هم نباید فراموش شود که باوجود آن که ایده صاحبخانه کردن ستاره‌های فقیر این فیلم توسط برخی با استقبال روبه‌رو شده، ولی عده زیادی نیز انتقاد کرده‌اند که این اقدام تنها یک تبلیغات سیاسی برای انتخابات ماه آوریل و می در هندوستان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها