سرهنگ علیرضا جهانگیری رئیس اداره اجرائیات راهنمایی و رانندگی گفت: پایگاه اینترنتی شرمندگی، مراحل پایانی خود را طی می‌کند و در مرحله تست نرم افزار سایت و تکمیل آن هستیم. با راه‌اندازی این سایت اسامی رانندگان متخلف اعلام می‌شود.
کد خبر: ۲۳۸۴۲۵

رئیس اداره اجرائیات راهنمایی و رانندگی در گفتگو با فارس افزود: با راه‌اندازی سایتی با عنوان پایگاه اینترنتی شرمندگی، اسامی رانندگان متخلف در آن منتشر خواهد شد.

وی گفت: در این سایت 17 تخلف حادثه ساز رانندگی اعلام شده توسط هیئت دولت مدنظر قرار گرفته و بر مبنای آن اسامی رانندگان متخلف اعلام خواهد شد.

سرهنگ جهانگیری افزود:‌ اگر پایگاه تا فروردین آماده شود، اسامی رانندگان متخلف در سفرهای نوروزی در این سایت منتشر خواهد شد.

مصادیق و عناوین 17 تخلف رانندگی حادثه ساز با استناد به تبصره ماده 5 قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث - مصوب 1387- بهمن امسال به تصویب رسید.

بر این اساس ، هرگونه حرکات نمایشی مانند دور زدن درجا، حرکت روی یک چرخ یا هرگونه حرکات آکروباتی در سطح راه‌ها و خیابان‌ها، دور زدن در محل ممنوع، عبور وسایل نقلیه از پیاده رو، نقص سیستم روشنایی وسایل نقلیه هنگام شب، عبور از محل ممنوع (ورود ممنوع)، سبقت غیرمجاز، تجاوز از سرعت مجاز، عبور از چراغ قرمز راهنمایی، رعایت نکردن حق تقدم عبور، حرکت به طور مارپیچ در راه‌‌ها، تجاوز یا انحراف به سمت چپ معابر، رعایت نکردن فاصله مناسب با وسیله نقلیه یا توجه نکردن به جلو، گردش به چپ یا به راست در محل ممنوع، روشن نکردن چراغ هنگام شب و در موقع لزوم، رانندگی با وسیله نقلیه دارای عیب و نقص فنی موثر (چراغ، لاستیک، فرمان، ترمز، برف پاک کن و زنجیر چرخ)، رعایت نکردن شرایط مندرج در گواهینامه از قبیل استفاده از سمعک، عینک یا تجهیزات خاص و مصرف مواد روانگردان و مشروبات الکلی از مصادیق تخلفات رانندگی حادثه ساز اعلام شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها