چهره‌های دور

آن هاتاوی

همبازی کیت هادسن در «جنگ عروس‌ها» دوازدهم نوامبر سال 1982 در منطقه بروکلین نیویورک به دنیا ‌آمد. اولین حضور مهم هنری‌اش در مجموعه «واقعی‌ شو»( 1999)‌ بود که عمر کوتاهی داشت. اما دو سال پس از آن با «خاطرات روزانه شاهزاده‌خانم»( 2001)‌ شهرت خیلی زیادی به دست آورد. او سال 2004 در قسمت دوم این فیلم ظاهر شد که نتوانست موفقیت قسمت اول را تکرار کند. او در این دو فیلم امکان آن را پیدا کرد که با جولی اندروز، بازیگر برجسته کلاسیک سینما همبازی شود.
کد خبر: ۲۳۰۵۰۵

آن ‌هاتاوی در سال 2002 هم نقش مهمی در درام تاریخی «نیکلاس نیکلبی» بازی کرد و این در حالی بود که هنوز سن زیادی نداشت. سال 2004 برای ایفای نقش کریستین در نسخه سینمایی «شبح اپرا» انتخاب شد، ولی نتوانست در این فیلم حضور یابد، چراکه درگیر بازی در قسمت دوم «خاطرات روزانه شاهزاده‌خانم» بود. این نقش به امی روسوم رسید و وی را به شهرت رساند. هاتاوی با بازی در «کوهستان بروکبک»( 2005)‌ از حضور غالب خود در فیلم‌های خانوادگی و نوجوانانه فاصله گرفت. سال 2006 نقش مقابل مریل استریپ را در فیلم موفق «شیطان کفش پاشنه‌بلند می‌پوشد» بازی کرد که موفقیت زیادی برایش به ارمغان آورد. در «جین شدن»( 2007)‌ دوباره تغییر لحن داد. او در این درام تاریخی در نقش جین آستین جوان ظاهر شد. منتقدان سینمایی از آن هاتاوی به عنوان یکی از معدود بازیگران نوجوان موفق چند دهه اخیر سینما اسم می‌برند که بازی‌ها و فیلم‌هایش با موفقیت همراه بوده است.

فیلمسازانی که با هاتاوی کار کرده‌اند می‌گویند وی استعداد فراوانی دارد که هنوز به صورت کامل از آنها استفاده نکرده است. تحصیلات دانشگاهی ندارد (زیرا بازیگری در سینما به او فرصت چنین کاری را نداد.) مادرش کیت مک‌کالی یک بازیگر تئاتر است. هم‌نامی‌اش با همسر ویلیام شکسپیر، توجه جامعه هنری انگلیس را به خود جلب کرده است. گیاهخوار است و در انجمن‌های دفاع از حقوق حیوانات همکاری دارد. چند بار نامزد دریافت جایزه از مراسم‌های مختلف شده، ولی هنوز هیچ‌یک از آنها را به دست نیاورده است. کارهای تازه‌اش عبارتند از: «نامزد» و «آلیس در سرزمین عجایب( »که در آن نقش ملکه سفید را دارد)‌.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها