در مسابقات جام حذفی اسپانیا و در دیدار حساسی که چهارشنبه شب بین تیم‌های سویا و دیپورتیوو لاکرونیا انجام شد یکی از بزرگ ترین واکنش‌های ورزشی علیه رژیم صهیونیستی به دلیل حملات ددمنشانه به غزه صورت گرفت.
کد خبر: ۲۲۸۳۹۵

این واکنش نه از طریق شعارهای تماشاگران و نوشته‌های روی پرچم‌های آنها بود و نه حتی چند دقیقه سکوت بود از طرف بازیکنان دو تیم. تمام اتفاقات در دقیقه 40 بازی رقم خورد ، جایی که فردریک کانوته مهاجم مسلمان باشگاه سویا پس از گل دوم تیمش در برابر دیپورتیوو لاکرونیا پیراهن ورزشی خود را بالا زد تا کلمه فلسطین را که به چهار زبان روی تی‌شرتش نوشته بود به تماشاگران و دوربین‌های تلویزیونی نشان دهد.

او در موقعیت‌های مختلف در طی دوران ورزشی خود ثابت کرده که می‌خواهد از استعدادش در فوتبال برای اهداف مهم‌تری استفاده کند.

به نوشته سایت فوتبال گل، این اقدام کانوته ارسال پیام حمایت او از مردم فلسطین بود که اتفاقا مورد تقدیر و تشویق سفارت فلسطین قرار گرفت.

محمود علوانن رایزن سفارت فلسطین در گفتگو با رادیو مارکای اسپانیا سپاسگزاری خود را از کانوته اعلام کرده و افزود بسیاری از مردم کشورش نیز از این اقدام او خوشحالند.

مهاجم برجسته باشگاه «سویا» و مرد سال فوتبال آفریقا در سال 2007 درست یکسال پیش ، با خرید زمینی که تنها مسجد این شهر در آن بنا شده بود، از بسته شدن مسجد مذکور جلوگیری کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «اسلام آنلاین»،بازیکن مسلمان تیم فوتبال سویای اسپانیا با پرداخت مبلغ 510.810 یورو (7000 دلار) زمینی که ساختمان تنها مسجد شهر سویا در آن قرار دارد را خریداری و از بسته شدن آن جلوگیری کرد. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها