برخورد انگلیس به سدهای محکم

غول‌ها از هم می‌ترسند

بازی‌های مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا از هفتم اسفند آغاز می‌شود و تا آن زمان تیم‌ها سرگرم مسابقات باشگاهی داخلی خود خواهند بود، مدتی را هم به مناسبت آغاز سال نو میلادی استراحت می‌کنند. پس به این ترتیب آیا مناسبتی دارد که حالا درباره این لیگ و مسابقات آتی‌اش حرف بزنیم؟ بله، ارزشش را دارد.
کد خبر: ۲۲۷۰۹۹

لیگ قهرمانان آنقدر اعتبار پیدا کرده و در سطح جهان آنقدر محبوبیت یافته که هر سال از همان مرحله گروهی تا روز فینال علاقه‌مندان فوتبال را به دنبال خودش می‌کشاند و اهالی فوتبال، مربیان و ستاره‌ها آنقدر حرف‌های جالب و جذاب درباره برخورد قدرت‌های فوتبال می‌زنند که تنور لیگ داغ داغ می‌ماند. لیگ قهرمانان در این دوره، پس از پایان مرحله گروهی، ویژگی‌ خاصی پیدا کرده که حیف است در همین فرصت درباره‌اش حرفی نزد و حرف‌های نامداران را درباره برخورد قدرت‌ها منعکس نکرد.

4 تیم نامدار انگلیسی به مصاف‌ 4 تیم نامدار دیگر اروپا خواهند رفت. هیجان رویارویی این 8 تیم با یکدیگر از همین حالا و حتی بلافاصله پس از قرعه‌کشی آغاز شده است.

روزهای ششم و هفتم اسفند بازی‌های رفت مرحله یک‌هشتم نهایی برگزار خواهد شد. رویارویی آرسنال با رم، اینتر با منچستریونایتد، چلسی با یوونتوس و لیورپول با رئال مادرید تماشایی خواهد بود. قرعه‌کشی عجیبی بود. آیا مانند فصل گذشته که 3 تیم انگلیسی به مرحله نیمه‌نهایی و دو نیم دیگر به مرحله نهایی راه یافتند، انگلیسی‌ها امسال هم پیروزمندانه راه خود را طی خواهند کرد؟ در گام اول مراحل حذفی 4‌‌سد محکم برابر آنها قرار گرفته است.

لیپی، خوشبین به ایتالیایی‌ها

آیا اینترمیلان از سد منچستریونایتد، قهرمان اروپا عبور خواهدکرد؟ آیا یوونتوس می‌تواند چلسی را حذف کند؟
چلسی با گل دیرهنگام دیدیه دروگبا به هر جان کندنی بود خود را به مرحله یک‌هشتم نهایی رساند. ساکرنت نوشت: فرمول پیروزی چلسی دروگبا به اضافه آنلکا است. اگر اسکولاری یکی از آنها را نداشته باشد، در برابر یوونتوس به دردسر می‌افتد. یوونتوس در مرحله گروهی عملکردی عالی داشته و نه‌تنها شکست نخورده، بلکه رئال مادرید بلندآوازه را در هر دو بازی رفت و برگشت شکست داده است. تیمی که قهرمان 9 دوره جام باشگاه‌های اروپا را اینچنین خوار کرده، در همین جام از چلسی نخواهد ترسید. حالا رانیری، آلساندرو دل‌پیه‌روی کاملا سرحال را دارد که دوباره ماشین گلزنی تیمش شده است.

مارچلو لیپی سرمربی تیم ملی ایتالیا که سال‌ها سرمربی تیم یوونتوس بوده، اعتقاد دارد ایتالیایی‌ها بر نامداران انگلیسی غلبه خواهند کرد. در فصل گذشته تیم‌های ایتالیایی را انگلیسی‌ها درهم شکستند و حالا زمان انتقام نزدیک شده است. اینتر را لیورپول و رم را منچستریونایتد از سر راه برداشت. تیم میلان هم در خانه بدجوری به آرسنال باخت و حذف شد. لیپی به رادیوی ایتالیا گفت: مسابقه 3 تیم ایتالیایی با تیم‌های انگلیسی حیثیتی و در عین حال بزرگ خواهد بود. تیم‌های‌ ما مقابل تیم‌های بزرگ محکم بازی می‌کنند. اینتر، رم و یوونتوس ترسی ندارند و برایشان خیلی مهم است که در اوج آمادگی به مصاف تیم‌های معروف انگلیسی بروند. وقتی از لیپی خواستند مسابقات را پیش‌بینی کند، با زیرکی خاص خود از پاسخ دادن طفره رفت و گفت: به ایتالیایی‌ها امیدوارم، اما بخت همه تیم‌ها یکسان است.

هشدار دل‌پیه‌رو

برخلاف لیپی، آلساندرو دل‌پیه‌رو کاپیتان محبوب یوونتوس، کار تیمش مقابل چلسی را دشوار می‌داند و به هم‌تیمی‌هایش هشدار داد که نبرد سختی را مقابل آبی‌های لندن پیش رو خواهند داشت.

دل‌پیه‌رو در مصاحبه با روزنامه گازتادلواسپورت گفت: قرعه دشواری به ما خورده. البته در این مرحله همه تیم‌ها قدرتمندند، اما چلسی با بقیه تفاوت دارد.

سیسوکو که در لیگ برتر برای لیورپول بازی کرده و حالا پیراهن یووه را به تن دارد نیز با دل‌پیه‌رو هم‌عقیده است. او می‌گوید: من همواره مسابقات باشگاهی انگلیس را دنبال می‌کنم و خوب می‌دانم بازی کردن مقابل تیم‌های انگلیسی چقدر دشوار است. چلسی بازیکنانی عالی دارد.

قرعه بد برای راموس تازه‌وارد

نبرد رئال مادرید با لیورپول نیز بسیار جذاب و هیجان‌انگیز خواهد بود. این دو تیم هر کدام بارها قهرمان اروپا شده‌اند و در رقابت‌های بزرگ اروپایی تخصص و تجربه بسیار دارند، اما وقتی به هم برمی‌خورند، یکی‌شان باید حذف شود.

خوآنده راموس سرمربی جدید رئال مادرید از این‌که تیمش به لیورپول برخورد کرده خوشحال نیست. او می‌داند وقتی لیورپول را یک اسپانیایی هدایت می‌کند، معنایش این است دست رئال مادرید اسپانیایی برای بنیتس رو شده. پیش از قرعه‌کشی راموس ابراز امیدواری کرده بود که تیمش با تیمی انگلیسی برخورد نکند، اما وقتی قرعه‌کشی انجام شد، او خیلی زود واکنش‌ نشان داد و گفت اصلا خوشحال نیست. او دلش نمی‌‌خواست مقابل بنیتس قرار گیرد. حرف‌های راموس پس از قرعه‌کشی اینها بوده است: این قرعه کشی مرا غمگین کرده. رافائل بنیتس رئال مادرید را خیلی خوب می‌شناسد. البته من هم لیورپول و بنیتس را خوب می‌شناسم. این شناخت را از زمان حضورم در انگلیس به دست آورده‌ام.

بنیتس حرف‌هایش را این‌گونه ادامه داد: لیورپول تیمی کامل است که مغلوب کردنش دشوار خواهد بود. این تیم بازیکنان خیلی خوبی دارد، اما رئال مادرید از هیچ تیمی نمی‌ترسد. ما برای صعود به مرحله بعد به  اندازه لیورپول شانس داریم.

 راموس آزمونی دشوار را پیش‌ رو دارد. قهرمان 9 دور جام باشگاه‌های اروپا در سال‌های اخیر حال و روز خوشی در لیگ قهرمانان نداشته است. اگر راموس تیمش را به مرحله یک‌چهارم نهایی برساند، فرصت خواهد داشت در آن مرحله بهتر عمل کند، اما لیورپول که با پیروزی بر آیندهوون تیم اول گروهش در مرحله قبلی شده، وضعی آرمانی دارد. جرارد یک بار دیگر ثابت کرد ستاره بی‌چون و چرای این تیم است. این هافبک در فصل جاری لیگ قهرمانان 5 گل زده و به همراه لیونل مسی پیشتاز گلزنان این لیگ است. بی‌شک او مدافعان رئال مادرید را خیلی آزار خواهد داد.

آرسنال، رم را می‌ترساند

مصاف آرسنال با رم نیز جذابیت و هیجان خاص خود را خواهد داشت. آرسنال حضورش در این فصل لیگ قهرمانان را با پیروزی خیره‌‌کننده 5 بر 2 مقابل فنرباغچه آغاز کرد، اما حالا وضع کاملا فرق کرده. امید آرسن ونگر بیشتر به امانوئل آدبایور و کاپیتان فابرگاس است. اگر موتور این دو خوب گرم شود، ماشین گلزنی آرسنال راه می‌افتد. تیم رم هم برای خود یک‌پا مدعی است. این تیم در لیگ قهرمانان امسال خیلی خوب نتیجه گرفته است. در مرحله گروهی با 4 پیروزی و 2 تساوی بالاتر از چلسی ایستاد. در مسابقه با چلسی، امید اول رمی‌ها همچنان فرانچسکو توتی است.

روسلا سنسی، رئیس باشگاه رم درباره رویارویی رم و آرسنال گفت: در مرحله حذفی، هر حریفی سرسخت است، اما باید بگویم از این‌که به آرسنال برخورد کرده‌ایم، بدشانسی است؛ اما باید روحیه خود را حفظ کنیم و این اعتماد به نفس را در خود تقویت کنیم که تیم بزرگی هستیم. مطمئنم که از مرحله یک‌هشتم نهایی صعود خواهیم کرد، اما این صعود آسان نخواهد بود. آرسنال ما را می‌ترساند. فقط باید بازی خودمان را انجام دهیم، در این صورت آرسنال را حذف خواهیم کرد.

حرف‌های آرسن ونگر مربی آرسنال نیز درباره این نبرد جالب است. او به خبرگزاری فرانسه گفت: رم را نباید دست‌کم بگیریم. البته بخت زیادی برای پیروزی داریم؛ اما این را می‌دانیم همه تیم‌ها در مرحله حذفی برای کسب پیروزی به میدان می‌روند که رم یکی از ‌آنهاست. لیگ قهرمانان از این مرحله به بعد مثل جام حذفی است. کافی است 5 دقیقه از 180 دقیقه نبرد رفت و برگشت را از دست بدهید. آن وقت خیلی راحت حذف می‌شوید. ونگر حرف‌هایش را این‌گونه ادامه داد: رم به فرم آرمانی خود نزدیک می‌شود. رم تیمی با تعادل خوب است که بازیساز بزرگی چون توتی دارد. دروسی، پورتا و باپتیستا نیز بازیکنان کارسازی‌اند.

مورینیو خوشحال، فرگوسن نگران

خوزه مورینیو مدت‌ها منتظر فرصتی بود که تیمش برابر منچستریونایتد قرار گیرد و قابلیت‌های مربیگری خود را به رخ الکس فرگوسن بکشد.

این مرد جنجالی پرتغالی که همیشه آرزوی مربیگری شیاطین سرخ را داشته، حالا باید با آنها نبرد کند. البته شاید در آینده جانشین الکس فرگوسن شود. 2 بازی اینترمیلان برابر منچستریونایتد شاید برای آینده شغلی مورینیو و بازگشت او به لیگ برتر اهمیت داشته باشد. وقتی با قرعه‌کشی مشخص شد اینتر با منچستریونایتد، قهرمان اروپا مصاف خواهد داد خبرنگاران مورینیوی خبرساز را محاصره کردند و نظرش را درباره این رویارویی جویا شدند. خوزه گفت: خوشحالم، خیلی خوشحال، زیرا آرزو و خواسته‌ام همیشه این است که مقابل بهترین تیم‌ها قرار گیرم.

منچستریونایتد تیم قهرمانان است که یک سوپرمربی به نام الکس فرگوسن دارد. بنابراین انگیزه ما برای مسابقه با منچستریونایتد بالاست. این مسابقه، یکی از پرهیجان‌ترین مسابقات مرحله یک‌هشتم نهایی خواهد بود.

برخلاف مورینیو که از رویارویی  با شیاطین سرخ ابراز شادی کرده، فرگوسن نگران این بازی است. روزنامه تایمزلندن نوشت: دوئل جذابی در پیش است. در این بازی بخت منچستریونایتد بیشتر است، اما نباید فراموش کنیم فرگوسن در رویارویی مستقیم با مورینیو نتایج ضعیفی کسب کرده. این 2 مربی تا به حال 10 بار رودرروی هم قرار گرفته‌اند که ابتدا زمانی بود که مورینیو هدایت پورتو را بر عهده داشت و تیمش را قهرمان اروپا کرد. در این 10 رویارویی، فرگوسن تنها یک بار پیروز شد. بنابراین نگران مصافی تازه با مورینیو است.

تیم اینتر در مرحله گروهی تنها 2 پیروزی کسب کرد، اما نکته مهم برای مورینیو این است که تیمش را به مراحل بالای لیگ قهرمانان برساند؛‌ کاری که روبرتو مانچینی از عهده‌اش برنیامد. فرگوسن اعتقاد دارد تیم کنونی‌اش از تیم او در سال 1999 که با پیروزی بر بایرن مونیخ فاتح لیگ قهرمانان شد، قوی‌تر است. سلاح برنده او کریستیانو رونالدوست. با این همه نگران رویارویی با مورینیو است.

جهانگیر چراتی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها