در پاسخ به دعوت نصرالله انجام شد،

خروش ملت مصر علیه مبارک

نیروهای حکومتی مصر امروز دوشنبه تظاهرات ده‌ها هزار تن از مردم شهرهای مختلف این کشور در پاسخ به فراخوان بزرگ سید حسن نصرالله را سرکوب کردند.
کد خبر: ۲۲۶۲۴۶
به گزارش خبرگزاری فارس، بسیاری از شهرهای مصر هم‌اکنون شاهد تظاهرات گسترده ضد صهیونیستی و ضد دولتی است و ده‌ها هزار تن از مردم این کشور در پاسخ به دعوت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان به خیابان‌ها ریخته و با سر دادن شعارهایی از جمله "مبارک سرنگون باد!" و "یا الله! یا الله! احفظ لنا نصرالله"، "لبیک یا نصرالله"،‌ "برادر ارتشی! انقلاب! انقلاب!" خواستار اقدام دولت برای بازگشایی گذرگاه‌های غزه و پایان جنایات رژیم صهیونیستی در این منطقه قحطی‌زده شدند.

یکی از این تظاهرات‌ها که اخوان‌المسلمین آن را ترتیب داده و به‌طور مستقیم از شبکه الجزیره در حال پخش است، در مقابل پارلمان مصر در حال برگزاری است که شرکت‌کنندگان در این تظاهرات پرچم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را به آتش ‌کشیده و خواستار قطع روابط مصر با رژیم صهیونیستی شدند.

اخوان المسلمین همچنین خواستار جهاد در غزه در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی شدند.

شبکه تلویزیونی "المنار" نیز گزارش داد تا کنون 30 هزار تن تنها در شهر قاهره به خیابان‌ها ریخته‌اند. شهر "اسکندریه" و "دمیاط" مصر نیز شاهد تظاهرات ضد دولتی است که با مقابله نیروهای امنیتی مواجه شده است.

از سوی دیگر پارلمان مصر نیز امروز و در پی ادامه کشتار مردم غزه شاهد درگیری برخی نمایندگان بود، برخی از نمایندگان پارلمان مصر خواستار اعلام جنگ علیه رژیم صهیونیستی شدند.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنان دیشب خود خطاب به ملت مسلمان و غیور مصر گفت: شما باید میلیونی به خیابان‌ها بروید. ای مردم مصر، شما باید گذرگاه رفح را با رفتن به خیابان‌ها باز کنید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها