مطبخ

حلوای هویج

کد خبر: ۲۲۵۲۷۸

طرز تهیه:  هویج را به قطعه‌های کوچکتر خرد کرده بامقداری آب روی حرارت متوسط بگذارید تا بپزد. سپس شکر را هم به آن اضافه کنید تا کاملا جذب هویج شود. بعد از خنک شدن هویج پخته شده را که هنوز حدود 1 لیوان آب دارد را با مخلوط کن خوب بزنید تا کاملا له شده و به شکل پوره درآید.

آرد را روی حرارت ملایم خوب تفت دهید تا بو بگیرد و رنگش تیره شود. سپس آنقدری روغن مایع به آن اضافه کنید تا خمیری شود. بعد هویج میکس شده را کم کم به آن اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا ته نگیرد و زعفران حل شده و گلاب را هم اضافه کنید و مدام هم بزنید تا آنجا که غلظت مورد نظر به دست آید. هرچه میزان هویج شما نسبت به آردتان بیشتر باشد حلوای خوشمزه‌تری خواهید داشت. در نهایت حلوا را در ظرف‌های مورد نظرتان چیده و روی آن را با با خلال پسته و نارگیل تزئین کنید.

شیرینی با سیب یا موز

مواد لازم:آرد سفید گندم: 400 گرم / شکر: 200 گرم / کره: 200 گرم / تخم‌مرغ: 2 عدد / بکینگ پودر: 1 قاشق مرباخوری/ دارچین کوبیده نرم: 2 قاشق مرباخوری / وانیل: یک‌دوم قاشق چایخوری / شیر:  2 لیوان / سیب یا موز: 4 تا 5 عدد / خاکه قند:   1 تا 2 قاشق سوپخوری.

طرز تهیه:کره که باید کمی نرم باشد با شکر و پکینگ پودر و دارچین یا وانیل و دو عدد تخم‌مرغ مخلوط کنید و با تخم‌مرغ‌زنی یا دست خوب بزنید تا مخلوط کاملا سفت و سفید شود. بعد شیر و آرد را اضافه کرده باز هم خوب مواد را مخلوط کنید تا مایه کاملا صاف و یکنواخت و بدون گلوله شود. بعد ته سینی شیرینی پزی را که تقریبا طول آن 44 و عرض آن 28 سانتی‌متر باشد یک ورقه کاغذ نازک روغنی بیندازید وروی کاغذ را کمی چرب کرده آرد بپاشید، مایه را به طور یکنواخت روی کاغذ ریخته با لبه کارد روی آن را صاف کنید به طوری که قطر آن در همه جا یکسان شود.
سپس سیب یا موز را پوست کنده ورقه ورقه کنید (ورقه‌های سیب باید به فرم پرهای پرتقال کمی نازکتر باشد) بعد روی سطح خمیر را با پرهای سیب یا موز بپوشانید. بهتر است سیب‌ها را در 50 گرم کره آبکرده آغشته کنید. فر را با حرارت 300 درجه فارنهایت گرم کنید. سینی را روی پنجره وسط فر به مدت 50 تا 60 دقیقه قرار دهید. باید زیر نان طلایی شده و کاملا پخته شود، سینی را بیرون آورده بگذارید شیرینی کاملا سرد شود  و خاکه قند روی آن پاشیده  و به هر فرم که دوست دارید آن را ببرید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها