گروه سلامت: پاییز فصل به است، همان میوه‌ای که سرشار از ویتامین‌ث است و دانه اش نرم کننده سینه و مزه‌اش شیرین و طعم دهنده خوبی برای غذاهاست. این میوه به دلیل داشتن فیبر فراوان فراهم کننده بخش مهمی از نیاز روزانه به فیبر رژیمی است. فیبر با افزایش حجم مواد دفعی به سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند. طعم گس آن به‌دلیل تانن زیادی است که دارد. یک میوه متوسط «به» به اندازه 90 گرم شامل 52 کیلو کالری انرژی است و 37/0 گرم پروتئین، 08/14 گرم کربوهیدرات، 09/0 گرم چربی و 7/1 گرم فیبر رژیمی دارد.
کد خبر: ۲۱۸۸۹۲

در برخی نقاط جهان دانه‌های «به» را خشک می‌کنند و به همراه مقدار کمی آب می‌پزند که به‌عنوان داروی سرفه کاربرد دارد.

به ملین است و به کوچک کردن شکم کمک می‌کند. آب میوه آن برای معالجه اسهال خونی و خون‌ریزی معده تجویز می‌شود. استفاده از جوشانده پوست «به»، به صورت ماسک برای رفع چین و چروک توصیه شده است. به بوی بد دهان را از بین می‌برد. مربای به برای نرم کردن گلو و درمان سرفه و تنگی نفس سودبخش است. ضماد برگ و میوه «به» برای از بین بردن ورم چشم مفید است. از این ضماد می‌توان برای رفع سوزش محل نیش حشرات سمی استفاده کرد. ضماد برگ «به» به تنهایی برای معالجه زخم‌های چرکی مفید است. کرک روی پوست میوه «به» بسیار قابض است.

به دانه بیشتر از انواع جنگلی «به» به دست می‌آید. لعاب دانه آن در نرم کردن سینه و درمان سرفه شهرت زیادی دارد. لعاب آن گلو را نرم می‌کند و تب را تسکین می‌دهد. سوزش دهان و زبان را درمان می‌کند و یبوست را برطرف می‌کند. لعاب «به‌‌دانه» برای آفتاب‌زدگی نافع است. شما که به دریا می‌روید قبلا پوست خود را با لعاب به دانه نرم کنید تا از آفتاب زدگی شدید جلوگیری شود. جویدن «به‌دانه» کندی دندان را برطرف می‌کند. لعاب «به‌دانه» در عطرسازی هم استفاده می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها