توصیه فروشندگان پلاستیک:

از ۲۰۰۰ تومانی‌ها خرید نکنید

مدیرعامل بورس کالا:

مافیای پلاستیک در بورس وجود ندارد

علی‌اکبر هاشمیان مدیر عامل بورس کالا ضمن رد وجود مافیای پلاستیک در بورس، گفت: با توجه به شکل‌گیری شبکه تجارتی در بازار پلاستیک، وجود عمده‌فروشان بزرگ در این بخش ضروری است.
کد خبر: ۲۱۶۴۲۵
هاشمیان در گفتگو با برنا، بورس را جایگاه آزاد عرضه تولیدات صنعتی ذکر کرد و افزود: وجود عمده‌فروشان بزرگ پس از شکل‌گیری بازار)OTC( و تجارتی در مواد پتروشیمی و پلاستیک امری ضروری است. به دلیل حاکم بودن نظام سهمیه‌بندی، اخیرا در این بخش، بازارهای تجارتی و عمده‌فروشی شکل گرفته است.

مدیرعامل بورس کالا به کار بردن اصطلاح مافیا برای خریداران پلاستیک را غیرمنطقی دانست و گفت: به طور قطع تمامی خریداران خرد قادر به مراجعه و خرید از بورس نیستند بنابراین عملیات خرید و توزیع این مواد باید از سوی خریداران بزرگ صورت گیرد.

وی با بیان این‌که بورس ارتباطی با عوامل بازار و نظام خرده‌فروشی ندارد، اظهار کرد: هزاران مصرف‌کننده خرد در این بخش وجود دارند که امکان مراجعه تمام آنان به بورس وجود ندارد و این کار باید توسط چند عمده‌فروش انجام ‌شود.

هاشمیان فعالیت این افراد را مثبت ارزیابی کرد و افزود: وظیفه بورس کشف قیمت‌های شفاف و انجام معامله‌های تجارتی است و کاری با معاملات خرد و خریداران کوچک ندارد. 

عیسی غریبی‌ نایب رئیس انجمن صنایع همگن پلاستیک  چندی پیش مدعی شده بود مافیای پلاستیک در بورس کالا و محصولات پتروشیمی حضور دارد و گفته بود: روزانه بیش از 10 هزار تن انواع مواد توسط پتروشیمی عرضه می‌شود و به صورت یکجا و نقدی توسط گروهی غیر تولیدکننده خریداری می‌شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها