کوتاه از جهان

توصیه‌های آیت‌الله سیستانی‌

جام‌جم آنلاین: آیت‌الله سیستانی، مرجعیت عالیقدر شیعیان عراق موافقت یا مخالفت با توافق‌نامه امنیتی را برعهده نهادهای قانونی و اجرایی و ملت عراق می‌داند. به گزارش خبرگزاری براثا، علی ادیب، از نمایندگان پارلمان عراق خاطرنشان کرد آیت‌الله سیستانی در دیدار اخیر با وی بر موضع ثابت خویش در قبال توافق‌نامه امنیتی تاکید کرد. به گفته ادیب، اگرچه آیت‌الله سیستانی تلاش نمی‌کند در موضوعی که تصویب آن نیازمند توافق ملی گسترده است، دخالت کند اما خواستار تامین منافع ملت عراق در این توافق‌نامه است.
کد خبر: ۲۱۳۸۰۹

انتقاد بان‌کی مون از آمریکا

جام‌جم آنلاین:  بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد بار دیگر ضمن محکوم کردن حمله یکشنبه گذشته آمریکا به سوریه که موجب مرگ 8 غیرنظامی شد تاکید کرد هیچ توجیهی برای چنین اقدامی در خاورمیانه وجود ندارد.
به گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، بان در نشستی خبری در پایان سفرش به دهلی‌نو، پایتخت هند  از حمله نظامی آمریکا به منطقه بوکمال سوریه ابراز تاسف کرد. این اولین واکنش دبیر کل سازمان ملل متحد به حمله آمریکا به سوریه پس از ارسال شکایت‌نامه‌های رسمی دمشق به سازمان ملل محسوب می‌شود.

مشکلات جانشین بوش‌

جام‌جم آنلاین:  مادلین آلبرایت، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا تاکید دارد رئیس‌جمهور جدید این کشور دنیایی از مشکلات را به ارث خواهد برد که بحران مالی جهانی در صدر آنها قرار دارد.

آلبرایت در گفتگو با شبکه خبری CNN گفت: بحران مالی که چند هفته‌ای است در مجامع بین‌المللی مطرح شده، تنها یکی از چالش‌های فراروی جانشین بوش خواهد بود.

وی که از باراک اوباما، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا حمایت کرده، همچنین پیش‌بینی کرد جانشین بوش زندان گوانتانامو را تعطیل خواهد کرد.

هشدار گیلانی به ناتو

جام‌جم آنلاین:  یوسف رضا گیلانی، نخست‌وزیر پاکستان روز گذشته از مدیریت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در افغانستان خواست نقض حریم هوایی پاکستان را متوقف کنند.

به گزارش روزنامه دیلی‌تایمز از استانبول، گیلانی گفت: نقض حریم هوایی پاکستان اقدامی زیانبار است و تاثیر منفی بر تلاش‌های اسلام‌آباد در جنگ علیه تروریسم دارد. وی افزود: ما به دفعات از ارتش آمریکا و فرماندهی ناتو در افغانستان خواسته‌ایم حملات خود را در داخل خاک پاکستان متوقف کنند و بازهم این درخواست را تکرار می‌کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها