گروه رسانه: برنامه «فیلمبرداران جنگ» که به مناسبت هفته جنگ در شبکه 2 سیما تولید و هر شب پخش شد، از جمله برنامه‌هایی است که مورد توجه عموم مردم و کارشناسان قرار گرفته است. این برنامه را سیدسهیل نصیری تهیه کرده و اجرای آن به عهده بهروز افخمی است و محمدحسین نصیری، پسر تهیه‌کننده آن را کارگردانی کرده است. در این برنامه فیلمبردارانی چون محمد داوودی، فرهاد صبا، محسن راستانی، محسن قیصری و... حضور یافتند و از خاطرات خود در روزهای جنگ گفتند. سیدسهیل نصیری درباره این برنامه و انگیزه‌های خود از تهیه برنامه فیلمبرداران جنگ به خبرنگار «جام‌جم» گفت: طرح این برنامه را پسرم، محمدحسین به من داد. او خاطرات مرا از جنگ شنیده بود و تمایل داشت که جنگ را به روایت فیلمبردارانی که در زمان جنگ در جبهه حضور داشتند، بازگو کند.
کد خبر: ۲۱۲۱۱۰
نصیری که از ابتدای جنگ همراه با شهید مرتضی آوینی، حمید منزوی و حسین هاشمی گروه جهاد تلویزیون را تشکیل داده و برای ثبت لحظات جنگ به جبهه رفته بودند درباره انتخاب بهروز افخمی به عنوان مجری برنامه فیلمبرداران جنگ، گفت: بهروز افخمی در زمان جنگ به عنوان فیلمبردار در جبهه حضور داشته، برخی از کارهای شهید آوینی را هم تدوین می‌کرد، مدتی هم با گروه جهاد همکاری داشت.

بنابراین به موضوع جنگ آشناست و می‌داند که یک گروه تلویزیونی یا یک فیلمبردار در زمان جنگ با چه مسائلی روبه‌روست به همین دلیل انتخاب او به عنوان مجری برنامه فیلمبرداران جنگ، باعث شد تا این برنامه در جذب مخاطب موفق باشد، چون افخمی به جنگ اشراف دارد و می‌داند که از چه زاویه‌ای با مهمان برنامه وارد بحث شود تا گفتگوی آنها جذاب‌تر شود.

نصیری درخصوص انتخاب فیلمبردارانی که در برنامه با آنها گفتگو شد، گفت: گروه ما تحقیقات زیادی درباره فیلمبردارانی که در زمان جنگ در جبهه حضور داشته‌اند، انجام دادند و افراد زیادی را فهرست کردند، اما در نهایت توانستیم از کسانی در برنامه استفاده کنیم که درگیر کار نبودند و فرصت داشتند در برنامه حضور بیابند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها