رضا رفیع :ما تا به امروز همچین خیال می‌کردیم که لااقل در زمینه گاو و گوسفند کمبود نداریم، اما ظاهرا غلط می‌کردیم که این جوری فکر می‌کردیم. از قرار معلوم و مسموع، در خصوص دام و لوازم یدکی آن هم با مختصری کمبود مواجه‌ایم و همین قضیه باعث افزایش قیمت گوشت قرمز شده است. گوشت قرمز خیلی در زندگی همه مهم است، به طوری که حتی طرفداران آبی هم سر خوردن گوشت قرمز حساسیتی ندارند. چرا که به اعتقاد حقیر و سایر بزرگان، در اینجا دیگر پای شکم در میان است.
کد خبر: ۲۱۰۶۷۸
به نظر ما که  قضیه کمی مشکوک می‌زند. یحتمل دست مافیای دام در کار است وگرنه چرا باید با کمبود گاو و گوسفند مواجه باشیم؟ مگر جلوگیری می‌کنند که تعدادشان زیاد نشود؟....آخر، با چه هدفی و با چه انگیزه‌ای؟.... مگر نمی‌دانند که گرانی گوشت به خاطر کمبود دام، دامن همه را می‌گیرد. قضیه  مشکوک‌تر می‌شود وقتی که بدانید در حال حاضر گوشت برای پاره‌ای از خانواده‌ها حکم یک کالای لوکس را پیدا کرده و در همین حال رئیس کل بانک مرکزی اعلام می‌کند که: «واردات کالاهای لوکس و غیرضروری باید متوقف شود».

یک خریدار گوشت:  اولا که گوشت خیلی گران نشده و به عنوان نمونه، همین اکبر آقای قصاب سر کوچه ما گوشت ارزان می‌دهد دست مردم. در ثانی، کمبود گاو و گوسفند هم شایعه است. بلد نیستند بشمارند، می‌گویند گاو و گوسفند کم است. من یک شیوه شمارش پست مدرن را به شما یاد می‌دهم که رد خور ندارد در آمارگیری از تعداد دام. برای مثال در مورد گوسفند، اگر پاها (یا پاچه‌ها)ی نامبرده را بشمارید و آن‌گاه رقم نهایی را تقسیم بر 4 کنید؛ مطمئن باشید که تعداد دقیق گوسفندان به دست خواهد آمد. فضای آماری که شفاف و روشن باشد، دیگر افراد مغرض نمی‌توانند کمبود دام را شایع کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها