پیشنهاد هفته

مربع‌های سفید

گالری راه ابریشم از 12 مهر تا 7 آبان نمایشگاهی از عکس‌های شادآفرین قدیریان برپا کرده است که مربع‌های سفید نام دارد. علت این که ما این نمایشگاه را برای دیدن به شما پیشنهاد کرده‌ایم سوژه‌ای است که این عکاس برای عکاسی انتخاب کرده است.
کد خبر: ۲۰۹۷۴۶
 شادآفرین قدیریان با مجموعه عکس زنان قاجار توانست توجه خیلی‌ها را به خود جلب کند. عکس زنانی در پوشش زنان 100 سال پیش که در کنار چیزهای مدرنی مثل دوچرخه و گیتار و ضبط کاست ایستاده بودند. در واقع زنان یکی از محورهای اصلی در کار این عکاس جوان ولی حرفه‌ای است که تماشای آنها مطمئنا می‌تواند لذت برانگیز باشد. او در مجموعه جدیدش نگاه تازه‌ای به جنگ داشته است که در نوع خود می‌تواند جالب باشد.

در واقع قدیریان که دوران کودکی‌اش مصادف با جنگ بوده برداشت خود را از این اتفاق به تصویر کشیده و به خاطر همین نگاه می‌تواند با خیلی از نسل سومی‌ها مشترک باشد. مربع‌های سفید نخستین نمایشگاه انفرادی این عکاس طی 4 سال گذشته در تهران است. قدیریان پیش از این نمایشگاه‌هایی هم در پاریس و موزه بریتانیا داشته است و در یکی 2 سال گذشته عکس‌هایش در چندین حراج مشهور با قیمت‌های بالا به فروش رسیده که از آن میان می‌توان به یکی از عکس‌هایش اشاره کرد که در حراج ساتبی با مبلغ 15 هزار دلار به فروش رسید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها