.... وقتی من رقم 45 هزار تومان را برای برخی مردم و 70‌هزار تومان را برای قشر محروم اعلام کردم، برخی عصبانی شدند که چرا این موضوعات را با مردم درمیان می‌گذارید. باید ابتدا از دسته وگروه ما اجازه می‌گرفتی و بعد به مردم می‌گفتید، اما من به آنها می‌گویم که بنده نوکر مردم هستم و هر اتفاقی که در کشور رخ دهد، اول باید مردم را در جریان گذاشت، این مردم هستند که صاحبان کشورند....
کد خبر: ۲۰۹۲۸۰
این جملات ظاهرا بخشی از سخنان دیروز رئیس‌جمهور در جمع مردم رشت است که بخش یا تمام منتقدان سیاست‌های وی را که این روزها بیشتر <اقتصادی‌ها> هستند مورد عتاب قرار داده است. مردم، روزنامه‌نگاران و کارشناسان اقتصادی و سیاسی بارها این‌گونه ادبیات را از دکتر احمدی‌‌نژاد شنیده‌اند.

گروهی آن را پسندیده و نام حرف دل مردم را بر آن گذاشته‌اند و برخی دیگر هم نپسندیده‌اند  و شأن رئیس‌جمهور را اجل از این گونه سخن گفتن دانسته‌اند.

با این حال و در این مورد خاص موضوع، ادبیات رئیس‌‌جمهور نیست بلکه اشارات صریحی است که در محتوای سخنان ایشان ظاهرا خطاب به مجلس وجود دارد؛ چرا که کمی قبل‌تر افرادی درمجلس و مشخصا رئیس کمیسیون اقتصادی از اعلام ارقامی که هنوز نه خود و نه پیش‌نیاز‌هایش قطعی نشده، انتقاد کرده و تذکر داده بودند که وقتی شاکله طرح تحول اقتصادی هنوز در قالب لایحه وعده داده شده از سوی دولت به مجلس نیامده، اعلام نتیجه رقمی غیر قطعی آن حاصلی جز توقع‌زایی و تورم‌زایی انتظاری در بر نخواهد داشت.

با این حال واکنش رئیس‌جمهور به این انتقاد احتمالا ناخرسندی‌هایی را موجب خواهد شد ومجلسیان ممکن است به نوعی خود را مخاطب سخنان رئیس جمهور بدانند.

و سخن کوتاه این که رئیس‌جمهور حتما بخوبی آخرین برنامه تلویزیونی‌اش را به خاطر می‌آورد که در برابر اعلام موجودی حساب ذخیره ارزی صراحتا از اعلام رقم آن به همان مردم امتناع نمود. بدیهی است که محرم و نامحرمی قانونی مطلق است و با نسبیت نمی‌توان زمانی که لازم باشد، افراد را محرم و زمانی که لازم نشد همان افراد را نامحرم محسوب کنیم.

سیدعلی دوستی موسوی‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها