دیدار‌های معوقه‌ هفته پنجم لیگ ‌برتر

آبی‌ها با برق شیراز جدال می‌کنند

بازی‌های معوقه از هفته‌ پنجم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر ، جمعه و شنبه در شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۰۹۰۵۴

به گزارش ایسنا ، هفت مسابقه از بازی‌های معوقه هفته پنجم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر، عصر جمعه، در شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود که در مهمترین این دیدارها تیم فوتبال استقلال تهران میزبان تیم برق شیراز است و صبای قم در اصفهان به مصاف تیم ذوب‌آهن می‌رود.

استقلال تهران – برق شیراز
ورزشگاه آزادی تهران ، ساعت 16:45

تیم استقلال تهران در بازی این هفته در حالی به مصاف برق شیراز شیراز می‌رود که اکنون با 14 امتیاز از 9 بازی در رده‌ی ششم جدول قرار دارد، آنها پس از پیروزی پنج بر دو که هفته پیش برابر تیم مقاومت سپاسی شیراز به دست آوردند، نشان دادند که بردهای پرگل‌شان اتفاقی نیست و روحیه بالایی را برای رویارویی با تیم دوم جدول پیدا کرده‌اند. البته استقلالی‌ها دوشنبه این هفته در یک بازی دوستانه با یک گل مغلوب تیم دسته اولی استیل‌آذین شدند که شاید نبود بازیکنان ملی‌پوش آنها در این مسابقه دلیلی برای شکست‌شان باشد.

هم‌چنین در طرف مقابل تیم برق شیراز با 18 امتیاز و یک بازی کمتر از استقلال در مکان دوم جدول ایستاده است؛ موقعیت فعلی برق به همان اندازه که اعتماد به نفس آنها را در مصاف با شاگردان قلعه‌نویی آن هم در تهران، بالا می‌برد، به همان اندازه بر استرس‌ بازیکنان‌شان که از نام و اعتبار بسیار پایین‌تری نسبت به به حریف برخوردارند، می‌افزاید. مدیرعامل تیم برق پیش از این بازی به ایسنا گفت که پیشنهاد می‌کنم هواداران آبی‌پوش به استادیوم نیایند، چون باید ناراحت ورزشگاه آزادی را ترک کنند. برقی‌ها پس از این هفته نیز احتمالا در تهران خواهند ماند چون باید در بازی بعد در همین استادیوم به مصاف دیگر تیم بزرگ تهرانی یعنی پرسپولیس بروند.

 ذوب آهن اصفهان – صبای قم
 ورزشگاه فولادشهر ، ساعت 15

تیم ذوب‌آهن اصفهان نیز درحالی بازی معوقه هفته پنجم را برابر صبای قم برگزار می‌کند که عنوان صدرنشین مسابقات لیگ را یدک می‌کشد؛ این تیم با 20 امتیاز از 9 بازی درصدر جدول قرار دارد که بدون شک سعی خواهد کرد با برگرفتن از امتیاز میزبانی در این مسابقه، هم‌چنان جایگاه خود را در این رتبه حفظ کند. شاگردان منصور ابراهیم‌زاده در دیدار هفته پیش موفق شدند شاگردان محمود یاوری و تیم راه‌آهن شهرری را با یک گل از پیش‌رو بردارند که این خود بازیکنان این تیم را در شرایط روحی مطلوبی نگه داشته است.

تیم صبای قم که طی هفته‌های پیش با هدایت فیروز کریمی از بحران عدم نتیجه‌گیری خارج شده و روند صعودی خوبی داشته است با 13 امتیاز، خود را به رده هشتم جدول رسانده است. کریمی هفته پیش توانست تیمی که مدت زیادی در آن مربی‌گری کرده بود یعنی استقلال اهواز را با دو گل شکست دهد و به نوعی قدرت خود را به رخ مسوولان و هواداران این تیم بکشد اما آنها این هفته بازی سختی دارند زیرا ذوب‌آهن قطعا شرایط کنونی استقلال اهواز را ندارد.

پاس همدان – راه‌آهن شهرری
ورزشگاه قدس همدان ، ساعت 15

تیم پاس که در رقابت‌های لیگ امسال با رویکرد ساختارگرایی و تقویت بنیادین در تیمش پا به میدان گذاشته و مسوولان آن در ابتدای فصل اعلام کردند که وینگو بگوویچ سرمربی کروات این تیم، با کسب هر نتیجه‌ای تا پایان فصل، در سمتش باقی خواهد ماند، اکنون با 12 امتیاز، عنوان نهم جدول رده‌بندی را در اختیار دارد. البته بگوویچ همچنان می‌گوید هنوز بازیکنان جوان زیادی که به تیم امسال ملحق شدند، به هماهنگی لازم نرسیده‌اند و ما در آینده وضعیت بهتری خواهیم داشت. این تیم هفته پیش برد شیرین خارج از خانه‌ای را مقابل تیم بحران‌زده و قعرنشین سایپا در کرج به دست آورد و شرایط روحی مطلوبی را برای این تیم رقم زده است.

از طرفی جذابیت این بازی از آن جهت بیشتر می‌شود که محمود یاوری سرمربی جدید‌ تیم راه‌آهن حضور پررنگ‌تری نسبت به بازی هفته پیش، روی نیمکت‌ این تیم خواهد داشت. یاوری می‌گوید در دیدار هفته پیش برابر تیم ذوب‌آهن تنها به عنوان یک آنالیزور روی نیمکت نشستم اما، در مسابقه این هفته تاحدودی در ترکیب، سیستم و کلیت فوتبال بازیکنانم، اثرگذار خواهم بود. تیم راه‌آهن پس از گذشت هشت هفته از رقابت‌های لیگ برتر وضعیت بسیار بدی را در انتهای جدول لیگ احساس کرد که محمدحسن انصاری‌فرد مدیرعامل باشگاه تصمیم به برکناری داوود مهابادی سرمربی سابق آنها و به خدمت گرفتن محمود یاوری، باسابقه‌ترین مربی حاضر در فوتبال کشور گرفت. این تیم در حال حاضر تنها با 6 امتیاز و دو بازی بیشتر نسبت به سایپا قعرنشین، در رتبه هفدهم جدول قرار دارد که این در نوع خود بدترین وضعیت تیم‌های حاضر در لیگ است.

پیکان قزوین – ابومسلم خراسان
ورزشگاه رجایی قزوین ، ساعت 15

تیم پیکان در حالی دیدار معوقه از هفته پنجم را مقابل ابومسلم برگزار می‌کند که خود را با 18 امتیاز در رده سوم جدول دیده و شرایط مطلوبی را برای خود ارزیابی می‌کند. اصغر مدیرروستا به مانند حضور تاثیرگذارش در فصل پیش برای تیم پیکان، امسال هم توانسته با استفاده از امکانات باشگاه و به گفته کارشناسان ترکیب کاملی را از بازیکنان متفاوت در پست‌های مختلف جمع کند که نتیجه‌اش جایگاه فعلی‌شان در جدول است. این تیم با گذشت از یک بحران بسیار کوتاه مدت و مقطعی به لحاظ مشکلات مالی، توانست خیلی زود دوباره خودش را پیدا کرده و روند صعودی گذشته را حفظ کند. آنها هفته پیش توانستند پگاه گیلان را با اختلاف دو گل در شهر رشت شکست دهند و وضعیت خوبی برای حضور در بازی این هفته پیدا کنند.

هم‌چنین تیم ابومسلم خراسان هم با توجه به بضاعت خود، وضعیت بدی ندارد؛ آنها هفته پیش با مربیگری هادی برگی‌زر دست به کار بزرگی در مشهد زدند و توانستند تیم پرمهره پرسپولیس را نتیجه چهار بر سه شکست دهند. هنوز هیچ تیمی در لیگ برتر نتوانسته بود به پرسپولیس چهارگل بزند اما، با توجه به ذهنیتی که ابومسلمی‌های پیش از این مسابقه داشتند و معترف بودند باید با تیم کهکشانی لیگ مسابقه دهند، چنین نتیجه‌ای توانسته جهش بزرگی در تقویت اعتماد به نفس و روحیه پیروزی‌طلبی‌ آنها ایجاد کند. ابومسلم از 9 بازی، 10 امتیاز به دست آورده و در جایگاه دهم جدول ایستاده است که با در نظر گرفتن شرایط خصوصی بودن این تیم و مقایسه با تیم‌های پایین‌تر، ظاهرا شرایط بدی از این لحاظ ندارد.

ملوان انزلی – مس کرمان
تختی بندرانزلی ، ساعت 15

تیم ملوان با هفت امتیاز از هشت بازی در مکان پانزدهم جدول قرار دارد؛ این تیم در چند بازی لیگ فوتبال فوق‌العاده خوبی را با مربیگری محمد احمدزاده به نمایش گذاشت که حاکی از روند صعودی آنها داشت اما به یک باره طبق گفته‌های مربیان این تیم، مشکلات مالی گریبان‌ تیم‌شان را گرفته و اصلی‌ترین عامل ناکامی‌های آنها در چند بازی اخیر بوده است. ملوان در بازی هفته پیش اولین و تنها پیروزی تیم پیام مشهد را رقم زد و با یک گل مغلوب این تیم شد که در نوع خود شاید نتیجه‌ای تحقیرآمیز لقب گیرد. البته شنیده می‌شود کمک‌هایی مالی از سوی دولت برای این باشگاه در نظر گرفته شده تا شاید بحران فعلی دست از سر آنها بردارد. همچنین نتایج ضعیف تیم ملوان در بازی‌های اخیر منجر به ایجاد خشونت‌هایی در ورزشگاه این شهر شده بود که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال محرومیت‌هایی از جمله منع از یک بازی خانگی برای آنها در نظر گرفته بود اما پافشاری و ممانعت ملوانی‌ها نسبت به این تصمیم آنقدر شدید بود که کمیته کم کم از مواضع خود کوتاه آمد تا بالاخره تسلیم بدون شرط این تیم شد و روال کار به حالت سابق برگشت. شاید در بازی این هفته نیروی انگیزشی گریز از بحران به همراه حمایت هواداران انزلی‌چی بتواند راهی برای کسب امتیاز از تیم قلدر کرمانی باشد.

در طرف دیگر تیم مس که گفته می‌شود تحول عظیمی را به لحاظ جذب بازیکنان نامی در رقابت‌های لیگ امسال داشته است با بدست آوردن 16 امتیاز از نه بازی، به عنوان چهارمی در جدول بسنده کرده است. شاگردان پرویز مظلومی در مسابقات هفته دهم توانستند یک امتیاز شیرین را از تیم فولاد البته در خانه خود بگیرند. این امتیاز از آن جهت شیرین می‌نماید که بازیکنان مس در دقیقه 93 بازی گل مساوی را به حریف‌شان زدند. برخی کارشناسان معتقدند تیم مس با کادر بازیکنان و مربیانی که در اختیار دارد باید جایگاه بهتری در جدول داشته باشد اما به هر حال وقتی وضعیت بهتری از این لحاظ نسبت به سرخابی‌های پایتخت دارند، مربیان‌شان جایی برای انتقاد علیه تیم مس نمی‌بینند.

مقاومت سپاسی شیراز – داماش گیلان
حافظیه شیراز ، ساعت 15

شاید بتوان به این مسابقه، لقب بازی جبران داد چرا که هر دو تیم مقاومت و پگاه در هفته پیش شکست بدی خوردند که با توجه به بضاعتی که در اختیار دارند ، یقینا برای جبران ناکامی اخیر به پاخواسته‌اند و با نیرو و انگیزه دوچندان به میدان می‌آیند.

مقاومت هفته پیش پنج بر دو مغلوب استقلال تهران شد و رویه تاریخی تیم‌های ایرانی نشان داده که در چنین مواقعی بازی بعدی این تیم‌ها نسبت به بازی گذشته، شگفت‌انگیز خواهد بود به خصوص اینکه در راس هدایت تیم مقاومت یکی از چهره‌های کاملا معنوی مربیان ایرانی یعنی غلام حسین پیروانی قرار دارد. آنها اکنون با 10 امتیاز، یازدهم هستند و شاید امتیاز میزبانی در بازی این هفته مقابل پگاه گیلان که به تازگی با نام داماش گیلان پا به مسابقات لیگ گذاشته است، بتواند ابزار مهمی در کسب نتیجه لازم برایشان باشد.

از سوی دیگر داماش گیلان که با هفت امتیاز، رتبه چهاردهم جدول را در اختیار دارد، در چند روز گذشته جدی‌ترین تحولات تاریخ خود را سپری کرد؛ امتیاز تیم فوتبال پگاه گیلان در لیگ برتر به امیرعابدینی فروخته شد و این تیم از این پس با نام داماش گیلان در همان شهر رشت به کار خود ادامه می‌دهد. عابدینی که پیش از این به همراه دوستان خود چندین تیم از لیگ دسته یک و دو را در اختیار گرفته است، اینک با خرید تیم پگاه، حضور مقتدرانه و درخور توجهی را در میان بخش خصوصی حاضر در فوتبال باشگاهی ایران پیدا کرده است. این‌ روزها که دیگر افراد بخش خصوصی که از وضعیت تیم‌داری در فوتبال ایران می‌نالند، ظاهرا عابدینی و دوستان شرایط خوبی دارد، گرچه مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس می‌گوید سرمایه‌گذاری در فوتبال هیچ سود مادی ندارد!. به هر حال تیم جدید داماش گیلان که به گفته مدیرعامل جدیدش با همین کادر بازیکنان و مربیان به کار خود در لیگ برتر ادامه می‌دهد، شاید حضور جدید و متفاوتی را به لحاظ عبور از بحران مادی چندی پیش، در مسابقه این هفته برابر تیم مقاومت داشته باشد. پگاه هفته پیش با حساب دو بر صفر یک شکست خانگی تلخ را برابر تیم پیکان قزوین متحمل شد.

پیام خراسان – استقلال اهواز
ورزشگاه ثامن‌الائمه مشهد ، ساعت 15

تیم پیام هفته پیش توانست اولین پیروزی‌اش در لیگ برتر را تجربه کند؛ آنها ملوان بحران‌زده را با یک گل شکست دادند که خداداد عزیزی سرمربی این تیم درباره کسب این پیروزی گفت شانس با ما یار بود و توانستیم سه امتیاز حساس را کسب کنیم. این سه امتیاز شاید از این لحاظ مهم برآید که پیام از رده هجدهم جدول به رتبه شانزدهم و بالاتر از تیم‌های مطرحی چون راه‌آهن و سایپا، ارتقا داد. پیام اکنون تنها با 6 امتیاز از هشت بازی در این جایگاه قرار داد. البته هفته پیش شایعاتی مبنی بر فروش باشگاه پیام هم مطرح بود که ظاهرا فعلا در حد مذاکره و بررسی است که شاید به قطعیت بیانجامد. بدون شک تزریق مالی در هر تیمی از جمله پیام می‌تواند به بهبود روند آنها کمک کند.

هم‌چنین تیم استقلال اهواز که سینوسی‌ترین روند را طی نه بازی اخیر در لیگ در میان سایر تیم‌ها داشته است، 9 امتیازی بوده و عنوان سیزدهم جدول رده‌بندی را در اختیار دارد. ظاهرا آنها هنوز به ثبات لازم برای گذراندن مسابقات نرسیده‌اند زیرا پس از یک پیروزی معمولا شکست می‌خورند و بلافاصله در بازی بعد پیروز می‌شوند که این روند تا کنون ادامه داشته است. اکبر میثاقیان فعلا تنها مربی بوده که توانسته با مدیران باشگاه استقلال اهواز کنار بیاید و هم‌چنان مربی تیم‌شان باشد، اما مثل اینکه او هنوز امنیت را به طور کامل در جایگاهش حس نمی‌کند؛ البته وی می‌گوید ما هنوز به زمان نیاز داریم تا بازیکنان بسیار متفاوت حاضر در تیم را هماهنگ و یک‌دست کنیم. این تیم هفته پیش با یک گل مغلوب صبای قم شده بود که بنابر روند فوق، احتمالا این هفته مقابل پیام مشهد پیروز خواهند شد.

در ادامه بازی‌های معوقه از هفته‌ پنجم لیگ برتر دو بازی دیگر روز شنبه برگزار خواهد شد که طی آن تیم فوتبال پرسپولیس باید در شهر اهواز به مصاف تیم فوتبال فولاد خوزستان برود. این بازی در ساعت 16 و 45 دقیقه در ورزشگاه تختی شهر اهواز برگزار می‌شود.

سایپای کرج نیز میزبان فولاد مبارکه سپاهان خواهد بود که این مسابقه در ساعت 15 در ورزشگاه انقلاب کرج انجام خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها