چهره‌های دور

میشل موناگان‌

این بازیگر که در «چشم عقاب» نقش مادر شیالابوف را بازی می‌کند، اواخر ماه مارس 1976 در ایالت آیووا به دنیا آمد. او که جوانترین فرزند خانواده‌اش است، پس از اتمام تحصیلات متوسطه، وارد دانشگاه شد و سه سال در رشته روزنامه‌نگاری درس خواند، ولی هیچ‌وقت وارد حرفه روزنامه‌نگاری نشد و از این تخصص استفاده‌ای نکرد. وارد دنیای مد شد و طراحی‌هایی را در این زمینه انجام داد.
کد خبر: ۲۰۸۸۱۱
سال 1999 این کار را نیز رها کرد و به نیویورک رفت. چندین کار مختلف اجتماعی را تجربه کرد و سفرهای زیادی به نقاط مختلف جهان همچون میلان، سنگاپور، توکیو و هنگ‌کنگ کرد. به فرهنگ آسیا علاقه‌مند شد و در همین ایام بود که احساس کرد می‌خواهد بازیگر شود. در سال 2000 برای اولین‌بار جلوی دوربین تلویزیون ظاهر شد. اولین نقش سینمایی‌اش در «بوی عطر» (2001) یک نقش کوتاه بود. سال 2002 با بازی در مجموعه پربیننده خانوادگی و اجتماعی «بوستن» بود که مشهور شد.

پس از بازی در چند نقش مکمل سینمایی، بالاخره در فیلم «بنگ‌بنگ» (2005) بود که نقش اصلی زن را گرفت. از فیلم‌های جدید او که در آنها نقش اصلی را داشته می‌توان به «ماموریت غیرممکن 3»، «بچه رفته است»، «پسر دل‌شکسته»، «تاکر» و «ساخته شده افتخار» اشاره کرد. تماشاگران سینما همچنین او را در فیلم‌هایی مثل «هویت بورن»، «کنستانتین»، «آقا و خانم اسمیت» و «نورث کانتی» دیده‌اند.

بازی او در درام سیاسی «سیریانا» تقریبا حذف شد که اعتراض شدید وی را برانگیخت. قبل از آن هم صحنه‌هایی از بازی‌اش در «کنستانتین» کوتاه شده بود که کار به شکایت و دادگاه کشید. همسرش پیتر وایت یکی از طراحان سرشناس گرافیکی کشور استرالیاست. به ‌همین دلیل، موناگان نیمی از سال را در این کشور بسر می‌برد، آنها یک دختر کوچولوی یک ساله دارند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها