پیروزی آلونسو در فرمول یک ژاپن

فرناندو آلونسو، راننده اسپانیایی تیم رنو روز یکشنبه 12 اکتبر در پیست فوجی اسپیدوی شهر اویاما فاتح گرندپری فرمول یک ژاپن شد. این دومین پیروزی متوالی آلونسو در فصل 2008 رقابت های اتومبیلرانی قهرمانی فرمول یک جهان محسوب می شود.
کد خبر: ۲۰۸۴۸۴

به گزارش خبرگزاری رویترز ، فرناندو آلونسو که به دلیل شروع بد در فصل جاری فرمول یک جهان هیچ امیدی برای قهرمانی در فصل 2008 این رقابت ها ندارد توانست با هشیاری و بهره گرفتن از اشتباهات مدعیان قهرمانی این فصل فاتح گرند پری ژاپن شود.

روبرت کوبیکا ، راننده  لهستانی تیم ب ام و سابر و کیمی رایکونن ، راننده فنلاندی تیم فراری در این رقابت به ترتیب دوم و سوم شدند.

نکته جالب اشتباهات و دستپاچگی لوئیس همیلتون ، راننده بریتانیایی تیم مک لارن - مرسدس  بود که در حال حاضر در صدر جدول رانندگان قرار دارد که موجب شد دو بار داوران او را جریمه کرده و با جای گرفتن در مکان دوازدهم گرندپری ژاپن هیچ امتیازی را کسب نکند.

از سوی دیگر ، تیم فراری دوباره به صدر جدول تیم ها بازگشت.

همیلتون یک بار در آغاز مسابقه برای سبقت گرفتن از رایکونن از مسیر پیست خارج شد و داوران او را جریمه کردند. باردیگر در جریان مسابقه هنگامی که می خواست با سماجت از فیلیپه مسا، راننده برزیلی تیم فراری سبقت بگیرد برخورد اندکی با اتومبیل او داشت که داوران هردو را جریمه کردند.

البته مسا توانست این عقب افتادگی را جبران کرده و با کسب مقام هفتم به 2 امتیاز حساس دست یابد و فاصله اش با همیلتون را در جدول رانندگان به 5 امتیاز کاهش دهد.

در گرندپری فرمول یک ژاپن ، شانزدهمین رقابت از 18 مسابقه فصل 2008 رقابت های اتومبیلرانی قهرمانی جهان،  نلسون پیکه جونیور، راننده برزیلی تیم رنو ، یارنو ترولی، راننده ایتالیایی تیم تویوتا و سباستین وتل ، راننده آلمانی تیم تورو روسو به ترتیب چهارم تا ششم شدند.

اکنون با توجه به 2 مسابقه باقیمانده این فصل فرمول یک  که در چین و در برزیل برگزار می شوند، رقابت میان همیلتون ، مسا و کوبیکا بسیار حساس بوده و سایر رانندگان عملا بختی برای قهرمانی ندارند.

 در پایان شانزدهمین رقابت از 18 مسابقه فصل 2008 رقابت های اتومبیلرانی فرمول یک در جدول رانندگان :

لوئیس همیلتون ،راننده بریتانیایی تیم مک لارن – مرسدس با 84 امتیاز در مکان نخست ، فیلیپه مسا ، راننده برزیلی تیم فراری با 79 امتیاز در مکان دوم ، روبرت کوبیکا، راننده لهستانی تیم ب ام و سابر با 72 امتیاز در مکان سوم، کیمی رایکونن ، راننده فنلاندی تیم فراری با 63 امتیاز در مکان چهارم و نیک هایفلد ، راننده تیم ب ام و سابر با 56 امتیاز در مکان پنجم قرار دارند.

در جدول تیم ها: تیم فراری با 142 امتیاز در مقام نخست، تیم مک لارن – مرسدس با 135 امتیاز در مقام دوم ، تیم ب ام و سابر با 128 امتیاز در مقام سوم ، تیم رنو  با 66 امتیاز در مقام چهارم و تیم تویوتا با 50 امتیاز در مقام پنجم جای دارند.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها