اعضای شبکه‌ای که با فروش سکه‌های تقلبی میلیون‌ها تومان به دست آورده بودند هنگام انجام معامله 300 میلیون تومانی به تله افتادند. چندی قبل فردی با مراجعه به پلیس‌ آگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد چند نفر با دریافت میلیون‌ها تومان به او سکه تقلبی فروخته‌اند.
کد خبر: ۲۰۸۰۲۶

این مرد توضیح داد: هنگامی که قصد داشتم این معامله را انجام بدهم فروشندگان که 4 نفر بودند با نشان دادن چند سکه طلا مرا اغفال کردند. مبلغ پیشنهاد شده برای سکه‌ها در مقایسه با قیمت رایج در بازار بسیار پایین بود.
آنها به من گفتند در صورتی که سکه‌های بیشتری بخرم به من تخفیف نیز خواهند داد. من هم با توجه به شرایط مناسبی که اعلام شده بود تعداد زیادی سکه طلا سفارش دادم. روزی که قرار بود سکه‌ها را تحویل بگیرم پس از پرداخت پول، فروشندگان بسته‌ای را به من دادند و گفتند سکه‌ها داخل بسته است.

مالباخته افزود: پس از رفتن آنان بسته را باز کردم و متوجه شدم سکه‌ها تقلبی است. به دنبال شکایت این مرد تحقیقات گسترده‌ای برای دستگیری متهمان آغاز شد. درا ین بین چند نفر دیگر نیز به پلیس مراجعه و شکایت‌های مشابهی مطرح کردند. در حالی که تحقیقات ادامه داشت کارآگاهان خبردار شدند متهمان قصد دارند معامله دیگری انجام دهند.

این اخبار حاکی از آن بود که فردی تصمیم دارد تعداد زیادی سکه طلا به ارزش 300 میلیون تومان خریداری کند. به همین خاطر وی مورد شناسایی قرار گرفت و تحقیقات از او آغاز شد.

این مرد به ماموران گفت:‌ چند روز قبل هنگامی که می‌خواستم تعدادی سکه‌ طلا بخرم با چند نفر آشنا شدم که ادعا کردند می‌توانند هر تعداد سکه که بخواهم با قیمت مناسب در اختیارم بگذارند. من هم پس از دیدن نمونه سکه‌ها با آنها قرار گذاشتم معادل 300‌‌میلیون تومان از آنها سکه بخرم. از آنجا که مشخصاتی که این مرد از فروشندگان اعلام کرده بود با مشخصات متهمان پرونده‌های قبلی شباهت زیادی داشت. افسران پلیس با گوشزد کردن نکات لازم از مشتری فریب خورده خواستند با متهمان یک قرار صوری ترتیب دهد. بدین ترتیب روز مبادله سکه‌ها ماموران محل قرار را تحت کنترل قرار دادند، اما فقط چند دقیقه قبل از زمان توافق شده یکی از فروشندگان در تماس با مشتری‌اش گفت برای دریافت سکه‌ها باید به محل دیگری مراجعه کند. بدین ترتیب با تغییر محل ملاقات، ماموران به تعقیب خریدار سکه‌ها پرداختند و در نهایت توانستند در کوه‌های اطراف یاسوج فروشندگان را شناسایی کنند اما وقتی قصد داشتند آنها را دستگیر کنند متهمان اقدام به تیراندازی به سوی پلیس کردند.

سرانجام پس از مدتی درگیری مسلحانه متهمان خود را تسلیم کردند. در پی دستگیری متهمان تعداد 9500 سکه تقلبی از آنان کشف شد.

پس از انجام تحقیقات مقدماتی اعضای این باند روانه زندان شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها