گروه اقتصاد: معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی از افزایش سقف وام ازدواج از 2 میلیون به 4 میلیون تومان و پرداخت آن بعد از عید سعید فطر خبرداد. حمید پورمحمدی، معاون امور بانک، بیمه و شرکت‌‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی با بیان این مطلب گفت: پیش از این، سقف وام ازدواج 600 هزار تا یک میلیون تومان بود که به هریک از زوجین پرداخت می شد که براساس تصمیم دولت در مجموع به زوجین 4 میلیون تومان وام پرداخت می شود. به گفته وی، این مبلغ به صورت نقدی در اختیار زوج های جوان قرار می گیرد؛ ضمن این‌که جوانان می‌توانند از صندوق مهر رضا (ع) و امکانات دیگری برای خرید کالا استفاده کنند، اما وامی که بانک‌ها به جوانان می‌دهند، صرفا برای ازدواج است.
کد خبر: ۲۰۲۳۴۴
به گزارش برنا، پورمحمدی گفت: به این ترتیب، زوجینی که سال‌جاری ازدواج کرده و هنوز وام ازدواج خود را دریافت نکرده‌اند، می‌توانند پس از عید سعید فطر برای دریافت وام به بانک های کشور مراجعه کنند.

پورمحمدی از آسان شدن شرایط دریافت وام ازدواج خبرداد و گفت: تلاش شده است برای دریافت وام شرایطی فراهم شود تا زوجین بتوانند حتی درصورت نداشتن ضامن کارمند رسمی دولت، با ارائه سفته یا چک از مزایای تسهیلات ازدواج بهره‌مند شوند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی یکی از اهداف مهم نظام بانکی را کمک به عدالت اجتماعی، رفع مشکلات و معضلات جوانان اعلام کرد و افزود: پرداخت این وام پس از عید سعید فطر در تمام شعب بانک‌‌های دولتی امکان‌‌پذیر است.

پورمحمدی با بیان این‌که پس از عید فطر بانک‌ها آمادگی دارند تا به روز این تسهیلات را در اختیار متقاضیان قرار دهند، اظهار کرد: البته زوج‌های جوان باید در وب سایتی که به این منظور در نظر گرفته‌ شده  است، ثبت‌نام کنند.

معاون وزیر اقتصاد ادامه داد: بعد از ثبت‌نام زوجین زمان مراجعه آنها برای گرفتن وام به شعبات در نظر گرفته شده مشخص می‌شود که آنها نیز باید در همان روز به شعبه مشخص شده مراجعه کنند.

معاون امور بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: اطلاعات این موضوع همراه با بروشوری در اختیار همگان قرار داده می‌شود یا در پشت شیشه بانک‌ها اطلاعات مربوط به آنها درج می‌شود.
دولت نهم همواره بر تسهیل شرایط ازدواج از جمله افزایش وام ازدواج تاکید داشته است و در همین راستا طی 3 سال گذشته مبلغ این وام از 500 هزار تومان به یک میلیون و سپس به 2 میلیون تومان به ازای هر یک از زوج‌ها افزایش یافته است. ضمن این که عروس و دامادهای جوان می‌توانند معادل 2 میلیون تومان نیز کالا‌ی ایرانی با استفاده از تسهیلا‌ت صندوق مهر رضا  خریداری کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها