دوباره روی پرده می‌رود،

"شوالیه تاریکی" برای کسب اسکار

استودیو برادران وارنر در تلاش برای افزایش احتمال موفقیت فیلم "شوالیه تاریکی" در رقابت‌های اسکار، قصد دارد آن را ماه ژانویه دوباره اکران کند.هالیوود ریپورتر اعلام کرد یکی از مدیران وارنر هدف از اکران مجدید تازه‌ترین ساخته کریستوفر نولان را تذکر به مردم به ویژه به رای‌دهندگان آکادمی علوم و هنرهای سینمایی و افزایش احتمال موفقیت فیلم در آستانه رقابت‌های اسکار هشتاد و یکم دانست.
کد خبر: ۲۰۱۷۰۸

دن فلمن رئیس پخش داخلی استودیو وارنر از مذاکره با مدیران شرکت‌های آیمکس برای اکران "شوالیه تاریکی" در سالن‌های دارای پرده بزرگ در ژانویه 2009 خبر داد. ضمن اینکه هنوز مشخص نیست ماجراجویی‌های شخصیت بتمن با بازی کریستین بیل در نقش اصلی در سینماهای عادی هم به نمایش درمی‌آید یا نه.

موفقیت خیره‌کننده تجاری و هنری "شوالیه تاریکی" در اکران تابستانی از همین حالا آن را به یکی از بخت‌های مسلم جوایز اسکار در رشته‌های بهترین فیلم، کارگردان و بازیگران تبدیل کرده است؛ به ویژه برای هیث لجر بازیگر فقید هالیوودی که در این فیلم به نقش جوکر در کنار بیل ظاهر شده است.

فیلم نولان تا امروز 512 میلیون دلار در اکران منطقه آمریکای شمالی و 440 میلیون دلار در سایر نقاط دنیا فروخته که از این مقدار 55 میلیون دلار از سالن‌های آیمکس بوده است. اکران دوباره "شوالیه تاریکی" در فصل جوایز سینمایی و پیش از اسکار کمک می‌کند درآمد کلی فیلم از یک میلیارد دلار بگذرد و هر نامزدی یا جایزه اسکار فروش آن را بیشتر خواهد کرد.

از آنجا که نسخه DVD دومین قسمت ماجراهای بتمن ماه دسامبر روانه بازار می‌شود، مشخص است که فیلم دیگر نمی‌تواند رکورد فروش "تایتانیک" را بشکند. "شوالیه تاریکی" تا امروز دومین فیلم پرفروش تاریخ سینما پس از "تایتانیک" است که در دنیا 84/1 میلیارد دلار فروخت؛ 601 میلیون دلار در اکران داخلی و 24/1 میلیارد دلار در سایر نقاط دنیا.

مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها