فروشنده لوازم آرایشی و بهداشتی که در پوشش واردات لوازم آرایشی اقدام به قاچاق طلا کرده بود از سوی مأموران پلیس دستگیر شد.
کد خبر: ۲۰۰۵۸۱

به گزارش فارس، عصر روز 17 شهریور سال‌جاری مأموران پلیس آگاهی تهران بزرگ توسط شهروندان از قاچاق طلا در پوشش واردات لوازم آرایش با خبر شدند.

مأموران با بررسی بیشتر دریافتند این فرد پس از قاچاق طلا به کشور اقدام به توزیع آن در سطح شهر کرده است که این اقدام ضربه بزرگی به فروشندگان طلا وارد کرده است.

کارآگاهان معاونت مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی با تشکیل یک تیم ویژه و هماهنگی با بازپرس کشیک دادسرای ناحیه 24 (مبارزه با جرائم اقتصادی) سریعاً به آدرس مورد نظر در بازار بزرگ مراجعه کردند.

مأموران در بازرسی از مغازه موفق به کشف حدود 2 کیلو 100 گرم طلای خارجی فاقد هرگونه اسناد و مدارک گمرکی به همراه مقادیر زیادی نایلکس آب معدنی فشرده شده و لفافه‌های ویژه حمل طلا که نشانگر حمل مقدار بیشتری از طلای کشف شده در مغازه بود ، شدند.

متهم پس از دستگیری و انتقال به معاونت مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی لب به اعتراف گشود و مدعی شد مدت یک سال است در این رابطه فعالیت داشته و از طریق مرزهای غربی اقدام به قاچاق طلا به کشور کرده است.

مأموران با بررسی لفافه‌های کشف شده دریافتند این لفافه‌ها برای حمل و توزیع بیش از 15 کیلوگرم طلا است که از نظر قانونی مال از دست رفته، در حکم قاچاق است و طبق قانون برای آن نیز به میزان مال از دست رفته جریمه در نظر گرفته می‌شود.

تحقیقات تکمیلی همچنان ادامه دارد. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها