"محمدعلی رامین" مشاور رییس جمهوری گفت:"بسیار تلخ است که انسان باور کند مخالفان احمدی نژاد در اصل با شعارهای اسلامی معارضه می کنند و نتیجه این عملکرد نه فقط در پرونده قیامت آنها ، بلکه در حافظه ملت ایران ثبت خواهد شد، مگر اینکه توبه کنند و از این بیراهه برگردند."
کد خبر: ۱۹۵۷۹۲
رامین که دبیر  سیاسی "رایحه خوش خدمت" – از اعضای ائتلاف هوادار رییس جمهوری در انتخابات -  بود، در گفت وگوی مفصلی که امروز سه شنبه ، خبرگزاری مهر آن را منتشر کرد، افزود: آقای احمدی نژاد رییس جمهوری تحت لوای جانشین امام علی(ع) و نایب امام زمان (عج) تلاش می کند تا رفتار انسانی کارگزاران اسلامی را در عمل نشان دهد و این حرکت یک پدیده ماندگار برای آیندگان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد:" گر امروز رسانه ها این امر را نادیده بگیرند و شخص رئیس جمهور را تخریب کنند، به خودشان صدمه زده اند."

به عقیده رامین، واقعیت تحولات رفتاری دولت نهم را در مقایسه با دولتمردان قبلی نمی توان با تبلیغات منفی و فریب و شایعه و تهمت و تحقیر، تغییر داد؛ بلکه برعکس این مظلومیت رسانه ای احمدی ن‍ژاد، حقانیت وی را برای مردم ما آشکارتر خواهد کرد .

مشاور رییس جمهوری گفت: احمدی ن‍ژاد بسیار فراتر از کریمخان زند ، خود را "نوکر ملت" نامیده و در محروم ترین مناطق کشور حاضر شده و به انسانهایی که هیچ گاه مورد توجه کارگزاران حکومت قرار نگرفته بودند، حرمت گذاشته و به وضعیت آنها رسیدگی کرده است، آیا این اقدامات همچون حرکتی ماندگار در تاریخ ایران باقی نخواهد ماند؟

وی افزود: "احمدی نژاد که آمد نوع نگرش و رویکردها را اصلاح کرد و در نخستین اقدام بزرگ خود از همان ابتدای کار، دولت و کارگزاران نظام را به میان مردم برد...وقتی در تاریخ کشورمان نگاه کنیم می بینیم افرادی همچون کریمخان زند که از خلق و خوی پادشاهی صرف نظر کردند و خود را وکیل الرعایا نامیدند در اذهان عمومی مردم با کرامت ما باقی ماندند."

رامین ، دوران حاکمیت کارگزارانی که بعد از رحلت امام خمینی(ره) اداره امور جامعه و دولت ها را بر عهده گرفتند، را زیر سوال برد و اظهارداشت: آنها از اصول و ارزشها و آرمانهای نظام عدول کردند و از صفاتی همچون زهد، تواضع، ارائه خدمت بی منت، مردم داری، عدالت گرایی ، نیک اندیشی نسبت به محرومین جامعه ، و عزت مداری در برابر بیگانگان فاصله گرفتند و به جای آن به تجمل گرایی  و مردم گریزی و بیگانه گرایی روی آوردند، خاندان سالاری را پیشه کردند و همان خصلت شاهان را برگزیدند.
احمدی نژاد تحت لوای جانشین امام علی(ع) و نایب امام زمان (عج) تلاش می کند تا رفتار انسانی کارگزاران اسلامی را در عمل نشان دهد.

مشاور رییس جمهوری در این زمینه بطور مشخص از دولت آقای هاشمی رفسنجانی نام برد و مدعی شد: "امروز کسانی که به فساد و فحشا و اعتیاد و شرارت روی می آورند به خاطر همان حرام خواری ها است."

رامین در ادامه مصاحبه مفصل خود با مهر، با تاکید بر اینکه دولت احمدی نژاد به دنبال فرهنگ سازی است، افزود:" تاکنون، بجز اصل انقلاب اسلامی، چنین بازآفرینی فرهنگی در عصر ما  وجود نداشته  و این یک حرکت سرنوشت ساز و جهان شمول است."

وی با انتقاد از عملکرد رسانه ها در زمینه انعکاس فعالیتهای دولت گفت:" بنده متحیرم که رسانه های ما چرا در این راستا حرکت نمی کنند و از سوی دیگر برخی ها ناجوانمردانه با فریب کاری و عقده گشایی سعی می کنند تا این شعارهای دینی - مذهبی را تخریب کنند و به شخص احمدی نژاد نیز به جرم دین پروری توهین می کنند."

دولت و مجلس همراه رییس جمهوری نیستند

مشاور رییس جمهوری در پاسخ به سوالی در باره عملکرد دولت در زمینه تحقق شعار "عدالت گستری"، مجلس و قوه قضاییه را متهم کرد که با رییس جمهوری همراهی نمی کنند.

رامین گفت:"مخالفت هایی که مجلس هفتم با دولت نهم انجام داد هرگز مشابهتی در روابط دولت ها و مجلس های سابق ندارد. در هیچ دوره ای، هیچ مجلسی با دولت زمان خود این گونه عمل نکرد... در مجلس هشتم می بینیم که از همان ابتدا هر چه توانستند در جهت مخالفت با نامزدهای معرفی شده از سوی احمدی نژاد برای وزارتخانه ها اقدام کردند. "

وی افزود:"اگر قوای مقننه و قضاییه با دولت همراه نباشند، کاری از پیش نمی رود. مثلا اگر احمدی نژاد با قاطعیت در حذف دستهای آلوده اقدام کند و بسیاری از پرونده های آنان را تشکیل دهد و به قوه قضائیه معرفی کند، ولی این قوه در کمترین زمان آنها را از مجازات معاف سازد و مجددا آزاد کند، خوب احمدی نژاد چه باید بکند؟!"

مشاور رییس جمهوری ادامه داد:"اگر دولت نهم درخواست می کند که متخلفین اقتصادی به جامعه معرفی شوند ولی قوه قضائیه به هر دلیل آنها را به مردم معرفی نمی کند، احمدی نژاد چه باید بکند؟"

رامین در توصیف وضعیت کنونی سیاسی کشور اظهارداشت: امروز در کشور ما سه طیف سیاسی وجود دارد . یک طیف سیاسی اندک و پرسر و صدا که می خواهند با غرب گرایی شرایط مملکت اسلامی را به ماقبل انقلاب اسلامی برگردانند که اینها مرتجعین اسلام ستیز و ضد ولایت هستند.

وی افزود: طیف دیگر که جمعیت بزرگ اجتماعی- سیاسی را تشکیل می دهند و گروههای مختلفی را در خود جای داده اند، هرگز اجازه نمی دهند شرایط ماقبل انقلاب اسلامی احیا شود، اما بیش از این هم نمی خواهند در کشور اصلاح و تحول رخ دهد. این طیف محافظه کار در برابر هر نوع تحول و تکامل و پیشرفت شعارهای جهان شمول انقلاب اسلامی و حضور نیروهای اصیل آرمانگرا در مصادر امور مدیریتی کشور مقاومت می کنند و طرفدار مدیرانی ساکت و راکد و منفعل و بدون برنامه انقلابی هستند.

مشاور رییس جمهوری تصریح کرد: در برابر این دو طیف ، طیف سومی وجود دارد که نیروهای ارزشی ، انقلابی ، حزب اللهی و پیروان مخلص و فداکار ولایت را در بر می گیرد، که نه تنها اجازه رجعت مناسبات قبل از انقلاب را نمی دهند ، بلکه به رخوت در درون نظام نیز راضی نیستند. آنها معتقدند  گام به گام باید نظام اسلامی را به آرمانهای بزرگ اسلامی و اهداف متعالی انقلاب اسلامی نزدیک کنند. آنها طیف بسیار بزرگی هستند که هرگز در چارچوب تنگ احزاب سیاسی نمی گنجند.

دولت نهم یک دولت ارزشی و انقلابی است و برترین ویژگی بین المللی آن مبارزه با صهیونیسم جهانی است.

وی گفت: با نگاهی به مجموعه نیروهای موجود در کشور

مشاهده می کنید طیف سوم تحت هدایت های ولایت فقیه ، امروز بزرگترین طیف اجتماعی - سیاسی  را تشکیل داده اند بدون اینکه یک حزب سیاسی باشند . این طیف فکری و مجموعه بزرگ سیاسی - اجتماعی، مرزهای جغرافیایی را در نوردیده  و دامنه تعاملات میان امت اسلامی را تا آنجا دنبال می کنند که شخصیت های بزرگی نظیر سید حسن نصرالله با افتخار و سربلندی اعلام می کند که من "یک عضو از حزب ولایت فقیه در جهان هستم".

مشاور رییس جمهوری همچنین در پاسخ به سوالی در باره اظهارات اخیر "اسفندیار رحیم مشایی" معاون رییس جمهوری در باره دوستی با مردم اسراییل نیز گفت:" در دولت نهم که یک دولت ارزشی و انقلابی است و برترین ویژگی بین المللی آن مبارزه با صهیونیسم جهانی است، انصاف نیست که یک اشتباه لفظی معاون رئیس جمهور را کسی به عنوان یک کد تبلیغاتی علیه دولت بکار بگیرد."
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها