اسیدفولیک جلوی سرطان معده را بگیرد

مصرف یک دوز اسیدفولیک به طور روزانه ، می تواند از ابتلا به سرطان معده جلوگیری کند. این نتیجه ای است که محققان در مطالعات جدید خود به آن رسیده اند.
کد خبر: ۱۹۲۶۰
اسید فولیک ، دارویی است که به زنان باردار توصیه می شود تا فرزندانشان از ابتلا به نقایص جنینی محافظت شود. اکنون محققان به این نتیجه رسیده اند که اسیدفولیک اثرات سودمندی بر دستگاه گوارش نیز دارد ؛ البته محققان این نتیجه را از بررسی روی حیوانات گرفته اند اما آن را قابل تعمیم به انسان ها نیز می دانند.

آنها می گویند کمبود برخی مواد لازم برای بدن مثل اسید فولیک می تواند عواملی موسوم به پروتوانکوژن را فعال کند که به نوبه خود باعث رشد تومورها می شود. در یک نمونه از این مطالعات ، دانشمندان به 16سگ ، یک ماده القاکننده سرطان را به مدت 8ماه دادند.

نیمی از این سگها به مدت 15ماه تحت درمان با روزانه 20میلی گرم اسیدفولیک قرار گرفتند. در طول این مدت هر دو ماه از دستگاه گوارش آنها نمونه برداری شد. هر 8 سگی که تنها ماده سرطانزا را دریافت کرده بودند، به سرطان مبتلا شدند اما از 8سگ دیگر که علاوه بر ماده سرطان زا، اسیدفولیک هم دریافت کرده بودند، تنها 3سگ به سرطان مبتلا شدند.

جالب این بود که 15ماه پس از اتمام آزمایش ، سطح اسیدفولیک خون سگ هایی که اسیدفولیک دریافت کرده بودند همچنان بالا بود. دکتر شوانگ زیاو از انستیتوی بیماری های گوارشی شانگهای که این مطالعات را انجام داده است ، می گوید: مقدار زیادی از نیاز یک فرد به اسیدفولیک که برابر 400میلی گرم در روز است از طریق مواد غذایی تامین می شود البته در صورتی که فرد یک رژیم غذایی درست و کامل داشته باشد.

او اضافه می کند: اگرچه این تحقیقات نشان می دهد که اسیدفولیک جلوی پیشرفت سرطان را می گیرد، اما می توان گفت که اسیدفولیک در پیشگیری از ایجاد سرطان هم نقش دارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها