گروه سلامت: سفره ایرانی با سبزی‌خوردن باصفا می‌شود، بخصوص وقتی به تربچه‌های قرمز مزین شود. هیچ می‌دانستید این سبزی زیبا چه خواص درمانی دارد؟ تربچه از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است و از زمان‌های بسیار قدیم برای درمان بسیاری از بیماری‌ها به کار می‌رفته است. تربچه دارای کمی مواد قندی، نشاسته، مواد چرب، اسید فسفریک، هیدروکربنه و مواد ازته و مقدار مناسبی ویتامین B و کاروتن است. آب تربچه اگر به طور عادی مصرف شود، خاصیت پاک‌کنندگی و نرم‌سازی بدن بخصوص در مخاط‌های بینی، سلول‌ها، مجاری معده، کیسه صفرا، کبد، روده‌ها، کلیه و ریه‌ها را دارد و برای معالجه روماتیسم موثر است.
کد خبر: ۱۹۱۷۶۹

آب تربچه را باید با سایر آب میوه‌جات و سبزی‌ها توام کرد، چون خالص آن طعم تندی دارد. جهت مصرف و آبگیری تربچه‌های قرمز تازه و جوانه‌های سبز همراه با برگ انتخاب شود.

ترب برای دفع سنگ‌های صفراوی مفید است و ترب در بعضی از اشخاص تولید گاز و آروغ می‌کند و تخم آن نفخ را از بین می‌برد. برای درمان نقرس و روماتیسم مفید است و برگ آن اگر با غذا خورده شود به هضم غذا کمک می‌کند.

آب برگ تربچه برای تقویت چشم مفید است و ترب سیاه، یرقان را درمان می‌کند.


در گذشته هنگام مسمومیت غذایی مقداری تخم ترب را همراه با سکنجبین به بیمار می‌دادند که موجب پاکی معده و درمان مسمومیت می‌شد.

تخم ترب همچنین اشتهاآور و ضدیبوست است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها