مشهد - خبرنگار جام‌جم: معاون وزیر مسکن و شهرسازی در امور مسکن گفت: تا سال 92 کشور نیاز به 5/4 میلیون واحد مسکونی جدید دارد. منوچهر خواجه‌‌دلویی در افتتاحیه نمایشگاه ساختمان، خدمات فنی مهندسی، کاشی و سرامیک، ماشین‌آلات راه‌سازی و سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی با اشاره به حجم 135 میلیون مترمربعی ساخت و ساز در سطح کشور با چرخش مالی 650 هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی بر لزوم بهینه‌سازی و استفاده مطلوب از قابلیت‌ها تاکید کرد و گفت: نمایشگاه‌ها عرصه‌ای برای اصلاح و بهبود روش‌های تولید در صنعت ساختمان است.
کد خبر: ۱۸۹۲۴۱

خواجه‌دلویی تنها 5 درصد از ساخت و سازهای کشور را با استفاده تکنولوژی‌های نوین اعلام کرد و ادامه داد: تا سال 1392 باید 4 میلیون و 500 هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود که این حجم بالای تولید، نیاز به تولید صنعتی ساختمان را الزامی می‌کند.

معاون وزیر مسکن در امور مسکن با اشاره به جهش تولید مسکن از 414 هزار واحد در سال 83 به 850هزار واحد در سال گذشته افزود: باید با کمک همه صاحبان فن به نحو مناسبی این روند را ادامه دهیم تا به تقاضای انبوه کشور پاسخ داده شود.  وی گفت: ضرورت تجدیدنظر در فرآیندهای صنعت ساختمان قطعی است و باید در تمامی ابعاد مربوط به تولید مسکن، اصلاحات لازم در بخش‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری صورت گیرد.

وی تامین نیروی انسانی ماهر و آموزش‌دیده، تحول در نظام نظارت بر ساختمان و اصلاح آیین‌نامه نظام مهندسی برای ایجاد رقابت را از جمله تحولات نظام‌های نرم‌افزاری صنعت ساختمان معرفی کرد و افزود: از تولید صنعتی ساختمان توسط بخش خصوصی حمایت می‌کنیم.

خواجه‌دلویی ادامه داد: طی 2 سال گذشته 3 مورد سرمایه‌گذاری خارجی برای تولید صنعتی ساختمان صورت گرفته و سازمان گسترش و نوسازی صنایع نیز مکلف شده است زمینه ایجاد 20 کارخانه تولید نوین ساختمان در کشور را در سال جاری فراهم کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها