ابلاغ دکترین سیاست خارجی جدید روسیه

گروه بین‌الملل: دیمیتری مدودف، رئیس‌جمهوری روسیه سند دکترین سیاست خارجی روسیه که متضمن اصول و جهت‌گیری‌های اصلی سیاست خارجی این کشور است را امضا کرد. به گزارش روزنامه روسی وزگلاد، مدودف با امضای این سند آن را برای اجرا به وزارت امور خارجه روسیه و سایر نهادهای تاثیرگذار در سیاست خارجی روسیه ابلاغ کرد. دکترین جدید مکمل و توسعه دهنده دکترین قبلی است که در تاریخ 28 ژوئن سال 2000 توسط ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری پیشین روسیه مورد تایید قرار گرفته بود.
کد خبر: ۱۸۹۱۱۶
دکترین جدید سیاست خارجی روسیه 7 بند دارد. در این سند افزایش نقش روسیه در تحولات جهانی، اجتناب از رویارویی ایدئولوژیکی و میراث جنگ سرد، توجه بیشتر به روند جهانی سازی و چالش‌هایی که در پی آن بوجود آمده، کنارگذاشتن مفهوم دشمن و بجای آن استفاده از کلماتی همچون رقابت و همکاری، دفاع از اصول حقوق بین‌الملل و ممانعت از برخوردهای یکجانبه پیش‌بینی شده است.

مدودف شامگاه سه‌شنبه در ملاقات با سفرا و نمایندگان دائم روسیه در خارج، آنان را با محتوای دکترین جدید سیاست خارجی روسیه آشنا و برنامه فعالیت‌های آتی کشور که مبتنی بر دفاع از منافع ملی این کشور و حفظ اصول بین‌المللی در روابط است را برای آنان تشریح کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها