افتتاحیه سیزدهمین المپیاد دانشجویی علمی ایران و نهمین المپیاد بین المللی ریاضی و نخستین المپیاد بین المللی شیمی در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد.
کد خبر: ۱۸۸۴۹۸

به گزارش واحد مرکزی خبر ، المپیاد علمی دانشجویی با حضور حدود 40 شرکت کننده خارجی از 10 کشورهمراه 753 برگزیده داخلی از امروز چهارشنبه (بیست و ششم تیر) آغاز می شود.

اوکراین ، تاجیکستان ، ازبکستان ، آذربایجان ، عراق ، بحرین ، افغانستان ، ارمنستان ، سوریه و عمان ازکشورهای شرکت کننده در المپیادهای ریاضی و شیمی هستند و برگزیدگان این المپیاد به عنوان نخبگان شناسایی و روز جمعه معرفی می شوند.

آزمون های دانشجویان در 16 رشته شامل مهندسی مکانیک ، عمران ، شیمی و مهندسی شیمی ، فیزیک ، برق ، رایانه ، کشاورزی ، طراحی صنعتی ، زبان و ادبیات فارسی ، حقوق ، الهیات و معارف اسلامی ، زیست شناسی ، آمار، ریاضی و علوم اقتصادی است.

افراد شرکت کننده در دو مرحله ، یکی به شکل قطبی و با برگزاری آزمون در هر قطب ( متشکل از چند استان ) از بین حدود 12 تا 15 هزار نفر و با تشکیل گروه های پنج نفره انتخاب شده اند و مرحله دوم نیز شامل برگزیدگان آزمون سراسری کارشناسی ارشد است.

معاون سازمان سنجش تعداد شرکت کنندگان سال گذشته را 46 نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد امسال به 753 نفر رسیده است که افزایش خوبی را در بخش ملی نشان می دهد. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها