گروه حوادث: مرد جوانی که تحت پوشش مسافرکش، با زنان و دختران جوان در کرج ارتباط برقرار می‌کرد و پس از آزار و اذیت، آنها را با روسری خفه و اجسادشان را در حاشیه اتوبان و محله‌های کرج رها می‌کرد، دستگیر شد و به 8فقره قتل اعتراف کرد. به گزارش خبرنگار جام‌جم، روز 22 بهمن ماه سال 86 یکی از شهروندان محله کمالشهر کرج هنگام رفتن به محل کارش، در حاشیه اتوبان ملحفه‌ای دید و وقتی به آن نزدیک شد، چشمش به پاهای زنی افتاد که از زیر ملحفه بیرون آمده بود بنابراین موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 کرج گزارش داد.
کد خبر: ۱۸۸۱۰۵

به این ترتیب، بازپرس کشیک ویژه قتل دادسرای کرج به همراه کارآگاهان اداره جنایی آگاهی استان تهران به محل کشف جسد، عزیمت کردند و به بررسی محل حادثه پرداختند و با دستورقضایی، جسد مقتول برای بررسی علت مرگ به پزشکی قانونی انتقال یافت.

آزار و اذیت مقتول پیش از مرگ‌

کارآگاهان جنایی در ادامه تحقیقات پی بردند که مقتول که زن 30 ساله‌ای بوده، در مکان دیگری با روسری به قتل رسیده و پیش از مرگ مورد آزار و اذیت قرار گرفته و عامل یا عاملان جنایت جسد را به حاشیه اتوبان انتقال داده و در آنجا رها کرده‌اند.

تحقیقات پلیسی درباره پرونده این جنایت ادامه داشت تا این‌که یک ماه بعد، خبر قتل زن دیگری در جاده قزلحصار، به کارآگاهان جنایی گزارش و با حضور کارآگاهان در محل کشف جسد و بررسی، مشخص شد این زن نیز پس از آزار و اذیت به قتل رسیده و جسدش در ملحفه‌ای پیچیده شده و در حاشیه جاده قزلحصار رها شده است. کارآگاهان که احتمال می‌دادند پرونده‌های مرگ این 2 زن با هم مرتبط است، تحقیقات گسترده‌ای را برای فاش شدن راز مرگ این 2 زن و خانواده‌هایشان آغاز کردند تا عاقبت موفق به شناسایی هویت 2 قربانی شدند.

جستجوهای پلیس برای یافتن ردی از قاتل یا قاتلان ناشناس ادامه داشت تا این که اواخر فروردین امسال، کارآگاهان در جاده قزلحصار با جسد زن دیگری روبه‌رو شدند که به شیوه 2 قربانی دیگر، به قتل رسیده بود.

بنابر این با توجه به حساسیت موضوع، قاضی فرهادی، دادستان عمومی و انقلاب کرج و قاضی علی اشرف، سرپرست دادسرای امور جنایی کرج تحقیقات گسترده قضایی را در این زمینه آغاز کردند و پرونده قتل‌های این 3 زن در اختیار بازپرس حسینی رازلیقی، رئیس شعبه یکم دادسرای امورجنایی کرج قرار گرفت و تحقیقات قضایی   پلیسی برای فاش شدن راز مرگ مرموز این 3 زن جوان ادامه یافت.جستجوی کارآگاهان جنایی ادامه داشت، تا این که قاتل ناشناس، زن دیگری را به همین شیوه به قتل رساند و جسدش را روز 4 اردیبهشت ماه امسال در یکی از محله‌های کرج رها کرد.

کارآگاهان دیگر به یقین رسیده بودند که قاتل این 4 زن جوان، یک نفر است و احتمال دارد این قاتل زنجیره‌ای مرتکب قتل‌های دیگری شود. از این رو محله‌هایی را که احتمال وقوع جنایت در آنجا می‌رفت، به صورت نامحسوس زیر نظر گرفتند، اما قاتل ناشناس در یکی از روزهای خرداد ماه نیز قتل دیگری را رقم زد و جسد قربانی دیگری را در حوالی فرودگاه پیام رها کرد. تحقیقات قضایی  پلیسی ادامه داشت تا این که 25 خرداد ماه امسال مردی با مراجعه به اداره جنایی استان تهران، از ناپدید شدن دختر
24 ساله‌اش  که برای خرید از منزل خارج شده بود خبر داد.

کارآگاهان که احتمال می‌دادند این دختر گمشده هم در دام قاتل زنجیره‌ای افتاده است، تحقیقات خود را روی پرونده وی  متمرکز کردند تا عاقبت 2 روز بعد، جسد وی را در حوالی محله کمالشهر، درحالی که در ملحفه‌ای پیچیده شده بود، کشف کردند. تحقیقات روی پرونده قتل این دختر جوان هم ادامه داشت تا این که قاتل نامرئی، زن دیگری را روز 2 تیر ماه امسال قربانی و جسد وی را در حاشیه جاده قزلحصار رها کرد.

مرگ مرموز 7 زن در هاله‌ای از ابهام‌

کارآگاهان جنایی که با یک قاتل زنجیره‌ای نامرئی روبه‌رو شده بودند، محل کشف اجساد این 7 زن و دختر جوان را مجددا مورد بررسی قرار دادند و متوجه شدند محل رها شدن جسد 4 نفر از قربانیان به هم نزدیک بوده و احتمال این که قاتل زنجیره‌ای به محل‌های انتقال اجساد قربانیان آشنایی داشته است، قوت گرفت.

ظنین شدن پلیس به مردی که از اتهام سنگین تبرئه شده بودبا به دست آمدن این اطلاعات، کارآگاهان جنایی که گمان می‌بردند قاتل زنجیره‌ای ممکن است یکی از متهمان سابقه‌دار باشد، به بررسی سوابق مجرمان محله‌های قزلحصار، حصارک و کمالشهر و حوالی آن پرداختند و به این نتیجه رسیدند مردی 30 ساله به نام بابک که در خرمدشت کرج زندگی می‌کند، 2 سال پیش به دنبال شکایت یک زن به اتهام آزار و اذیت، از سوی پلیس دستگیر شد اما پس از چند ماه به خاطر نبود ادله کافی آزاد شده است و با یک دستگاه خودروی سواری قهوه‌ای رنگ در کرج تردد می‌کند.

دستگیری قاتل سریالی پس از 6 ماه‌

بنابر این، بابک به عنوان تنها مظنون تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و هفته گذشته مخفیگاه وی شناسایی شد و پلیس با حضور در منزل او، متوجه شد مرد جوان چند روز پیش به طرز مرموزی منزلش را ترک کرده و همسایه‌ها هم از وی اطلاعی ندارند.

به این ترتیب کارآگاهان، پاتوق‌های احتمالی وی را به صورت نامحسوس زیر نظر گرفتند و روز 19 تیر امسال، مخفیگاه وی را در شهرستان رامسر شناسایی کردند. کارآگاهان جنایی اداره آگاهی استان تهران با کسب نیابت قضایی از سوی بازپرس حسینی رازلیقی به این شهر اعزام و موفق به دستگیری وی شدند.

با انتقال بابک   تنها مظنون به قتل 7 زن و دختر جوان  به اداره جنایی آگاهی استان تهران، وی در بازجویی دچار تناقض‌گویی‌های متعددی شد تا عاقبت  راز قتل 6 نفر از قربانیان را فاش کرد.

با فاش شدن راز مرگ 6 زن جوان، بازپرس حسینی رازلیقی، رئیس شعبه یکم دادسرای امور جنایی کرج در اداره جنایی آگاهی استان تهران حضور یافت و به  تحقیقات ویژه‌ای از خفاش‌شب‌های کرج پرداخت.

تشنه انتقام بودم‌

بابک  متهم پرونده ‌ در تشریح جزئیات تکان‌دهنده قتل‌های زنجیره‌ای‌اش گفت: چند سال پیش در خیابان با زنی آشنا شدم و با او ارتباط پنهانی پیدا کردم. یک روز که او را به منزلم دعوت کرده بودم، با هم مشاجره کردیم و او خودزنی کرد و با داد و فریادهایش همسایه‌ها متوجه ماجرا شدند و زن جوان با این کارش باعث شد، اهالی نسبت به من بدبین شوند. بناچار محل زندگی‌ام را تغییر دادم و با زن دیگری آشنا شدم که با وی هم اختلاف پیدا کردم و از هم جدا شدم. به دنبال ناکامی در ارتباطم با این 2 زن، از زن‌ها کینه به دل گرفتم و تشنه انتقام شدم. پس از مدتی، تصمیم گرفتم به بهانه‌ دوستی، دختران و زنان جوان را فریب دهم و آنها را به قتل برسانم.

قاتل زنجیره‌ای ادامه داد: با خودروی سواری قهو‌ه‌ای رنگم در محله‌های مختلف کرج می‌‌گشتم و زنان و دختران جوانی را که هنگام عصر در خیابان منتظر تاکسی بودند، به عنوان مسافر سوار خودرو می‌کردم و در میانه راه آنها را فریب می‌دادم و به منزلم یا باغ متروکه‌ای می‌بردم و پس از آزار و اذیت، آنها را با روسری خودشان خفه می‌کردم و اجساد قربانیانی که در منزلم خفه می‌کردم، درون ملحفه‌ای می‌پیچیدم و در جاده‌های اطراف منزل رها می‌کردم. متهم به قتل افزود: دیگر قربانیان را هم با انتقال به باغی، مورد آزار و اذیت قرار می‌دادم و پس از قتل، اجسادشان را در حاشیه اتوبان اطراف منزلم رها می‌کردم. پس از قتل هر زن احساس خوبی به من دست می‌داد و گمان می‌کردم از آنها انتقام گرفته‌ام.

وی اضافه کرد: وقتی متوجه شدم پلیس در جستجوی من است، جنایت‌هایم را متوقف کردم و از کرج به سمت شمال فرار کردم، اما عاقبت دستگیر شدم.

به دنبال اظهارات تکان‌دهنده خفاش شب‌های کرج، وی روز پنجشنبه 20 تیر امسال همراه گروهی از کارآگاهان جنایی و بازپرس حسینی رازلیقی به محل‌های کشف اجساد قربانیان انتقال یافت و به تشریح نحوه مرگ قربانیان پرداخت.

قاتل سریالی به 2 جنایت دیگر نیز اعتراف کرد

عصر روز 20 تیر امسال بابک -  قاتل سریالی - برای ادامه تحقیقات به اداره جنایی آگاهی استان تهران منتقل و مجددا بازجویی شد و ظهر روز گذشته علاوه بر قتل 6 زن و دختر جوان، راز  قتل 2زن دیگر را هم فاش کرد.

تحقیقات ویژه‌

سردار علیرضا اکبرشاهی، فرمانده انتظامی استان تهران روز گذشته با تایید خبر دستگیری قاتل سریالی زنان کرج و اعتراف‌های وی، گفت: پس از وقوع چندین فقره جنایت در 6 ماه گذشته موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیم‌های اطلاعاتی و عملیاتی پلیس آگاهی استان تهران قرار گرفت و با بهره‌گیری از امکانات و بانک اطلاعات مجرمین سابقه‌دار، هنگامی که این متهم تحت کنترل قرار داشت، درج خبر مربوط به قتل زنان در کرج در2 نشریه، موجب هوشیاری متهم شد و وی به یکی از استان‌ها متواری و سرانجام با تلاش مضاعف دستگیر شد. این متهم تاکنون به ارتکاب تعدادی از قتل‌ها اعتراف کرده است که تحقیق از وی ادامه دارد.

یک منبع آگاه هم درخصوص این پرونده به خبرنگار ما گفت: قاتل سریالی خود دارای مشکلات اخلاقی بوده و با انگیزه انتقام‌جویی مرتکب این قتل‌ها شده است.

بنابر این گزارش، خفاش شب‌های کرج با قرار بازداشت موقت در اختیار کارآگاهان جنایی اداره آگاهی استان قرار گرفت و تحقیقات پلیسی از وی در حالی ادامه دارد که هنوز گزارشی درخصوص 2 قتل جدیدی که وی به آن اعتراف کرده، منتشر نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها